همدان _ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ا گفت:همه جمعیت شهری و روستای استان همدان در قالب پویش ملی کنترل فشار خون در استان همدان بررسی خواهند شد.

 آغاز پویش ملی کنترل فشار خون در همدان

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رشید حیدری مقدم امروزدر مراسم آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در همدان گفت:  با اجرای پویش ملی کنترل فشار خون یک تا دومیلیون بیمارجدید در کشور شناسایی می شود که سهم همدان ۴۰ هزار بیمار است. کشور ها در حوزه مدیریت سلامت جامعه زمانی موفق خواهند شد که در دانش سلامت و تامین آن برای چامعه بروز باشند در غیر این صورت  آن حاکمیت و کشور با مشکلات متعددی در تامین سلامت شهروندان جامعه خود مواجه خواهند شد

وی افزود:  اگر بتوانیم مصرف 3 گرم نمک را در  غذلی روزانه خود کاهش دهیم، 30 درصد خطر ایجاد بیماری های قلبی وعروقی و سکته مغزی و غیره را کاهش داه ایم که به پیروی از آن هزینه های درمانی را در خانواده ها و جامعه کاهش داده و مدیریت مناسب کرده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اظهار کرد:  با  تقویت پویش ملی کنترل فشار خون و اجرای برنامه های تدوین شده در این حوزه، این هدف مهم در جامعه ما محقق خواهد شد.باید با فرهنگ سازی پیشگیری را بر درمان ارجح بدانیم و آنرا اجرا کنیم.

وی با اشاره بر اینکه اکنون سن امید به زندگی در مردان  جامعه ما 75تا 76 سال ودر زنان 79 تا 80 سال است، افزود: اگرما 20 خانم رادر سن 50 سالگی از دست بدیم به علت 4 بیماری600 سال عمر مفید این مملکت را از دست دادیم.  با تغییر نگاه درمان محور به بهداشت محورمی توانیم بخش عمده ای از مشکلات سلامت جامعه را مدیریت کنیم.

حیدری مقدم هدف از اجرای طرح ملی  کنترل فشار خون را کاهش عوارض ناشی از  آن عنوان و گفت:  گروه هدف این طرح افراد با سن بیش از  30 سال و همه مادران باردار بدون محدودیت سنی وبیماران کلیوی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اظهار کرد:  طرح از 27 اردیبهشت آغاز  تا 15 تیر ماه امسال بازه زمانی اجرا دارد. همچنین به غیر از اهداف قبلی بیان شده  هدف دیگرهم اطلاع رسانی وآگاه کردن مردم است. روش اطلاع رسانی هم   فراخوان ازفضای مجازی و مراکز بهداشتی درمانی و سای رسانه ها است و  پذیرش هرا به صورت حضوری یا غیر حضوری انجام خواهیم داد.

حیدری مقدم گفت: 855 هزار نفر باید در کل استان چک شود که 540 نفر شهری و315 نفر جمعیت روستایی است.

 انتهای پیام/.

برچسب‌ها