یزد - سرپرست مخابرات استان یزد از افتتاح ۱۱۸پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۴میلیارد ریال در هفته مخابرات خبر داد و گفت : بیشتر این طرح ها در زمینه پوشش تلفن همراه، تقویت و تکمیل زیر ساختهای فیبرنوری و توسعه سوئیچ ها هست .

۱۱۸پروژه مخابراتی در هفته مخابرات در استان یزد افتتاح می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمدرضا زارع  صبح پنج شنبه به مناسبت هفته ارتباطات درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : در این هفته ۱۱۸پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری بالغ بر۲۲۴میلیارد ریال درهفته مخابرات به بهره برداری می رسد و بیشتر این طرح ها در زمینه پوشش  تلفن همراه، تقویت و تکمیل زیر ساختهای فیبرنوری و توسعه سوئیچ هست .

وی با اشاره به برخی دستاوردهای شرکت مخابرات استان گفت: ظرفیت ارتباطات شبکه دیتا در استان ۱۵۵هزارو۴۵۳پورت است و با احداث ۲۱۸سایت دیتا و بهره برداری ۱۱۷هزارو۵۹۸پورت دیتا ، ۲۱شهر و ۳۵۴ روستای استان به شبکه دیتا متصل شده اند.

 دراستان به میزان ۸۹۶ پورت است .

 زارع در خصوص وضعیت تلفن ثابت دراستان تصریح کرد : هم اکنون بیش از ۵۳۲هزارو ۶۵۶شماره مشترک ثابت در استان با نفوذ ۴۵.۶درصد در حال فعالیت است وبنا برسیاست شرکت مخابرات تلفن هایی که بیش ازیکسال کارکرد نداشته اند  طبق قانون ازشبکه خارج شده و این کاهش مشغول به کار و ضریب نفوذ به علت  تخلیه تلفن هایی بدون کارکرد است و مراکز تلفن ثابت استان  هم اکنون ۱۵۰مرکز است .

وی در خصوص  وضعیت تلفن همراه دراستان گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰تکنولوژی  BTS نسل ۲و ۳و۴ تلفن همراه  در استان فعال است وبیش از ۱میلیون ۴۴۷ مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ۱۲۴در استان مشغول بکار است و پوشش تلفن همراه در جاده ها و محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان ۲هزارو۲۵۴کیلومتر بوده و پوشش تلفن همراه در مسیرها ی ریلی استان ۶۲۳کیلومتر است .

 این مسئول در خصوص ارتباطات روستایی افزود: در حال حاضر۹۴۳روستای استان دارای ارتباطات مخابراتی هستند و بیش از ۶۵هزارو۳۴۰ شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ  ۳۸.۲ درروستاها فعال بوده و ۹۳درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش تلفن همراه  هستند و ۹۳درصد این جمعیت به شبکه دیتا متصل بوده و برگردان سایتهای GSMبرروی شبکه تلفن همراه در روستاها  به میزان ۹هزارو۹۳۲شماره و ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۱۰۰نفر دارای ارتباط هستند .

وی در خصو ص توسعه خدمات ارتباطی در روستاها گفت : از زمانی فعالیتهای شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذارشد  توسعه فعالیتهای روستایی به خود وزارتخانه  واگذار شد و شرکت مخابرات فقط در شهرها وظیفه توسعه شبکه های موبایلی ، تلفن ثابت و دیگر امور را برعهده دار بود و در روستاها خدمات ارتباطی که از قبل هم برعهده این شرکت بود را هم اکنون انجام می دهد و ارائه خدمات جدید برعهده وزارتخانه است و برای شرکت مخابرات تا جائی که مقدور باشد به روستائیان عزیزخدمات ارائه می دهد.

برچسب‌ها