خراسان جنوبی _امام جمعه بشرویه گفت:در انتصاب مدیران؛ پولدار ها و متمکنین بیشتر مورد توجه اند.

مذاکرات برجام منافعی برای ملت ایران نداشت
  • به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حکمت های نهج البلاغه به آثار سوء فقر اشاره کرد و گفت: انسانهای نیازمندو فقیر و کسانی که زبان شکوه و گلایه ندارند در شهر خویش هم غریبند؛ چرا که طبیعت برخی مردم توجه ویژه به پولداران و متمکنین است ؛که این برداشت مناسبی از آموزه‌های دینی نیست.

وی گفت: یکی از آسیب‌های فقرا و کم توانی مالی این است که؛ زبان انسان را کوتاه می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا در بیان مسائل و مشکلات به اظهار نظر بپردازد؛ بنابراین در برخی جوامع انسانی که ارزش ها ارزش های مادی گرایی و پول پرستی است؛ مردم فقیر و کم توان مالی از جایگاه اجتماعی پایین تری برخوردار هستند.

 امام جمعه بشرویه گفت: انسانهای فقیر و کم توان مالی به خاطر عزت و کرامت انسانی خود حاضر نیستند مشکلات مالی خود را عنوان کنند؛ و این ویژگی در بینش اسلامی جایگاهی ندارد ؛چرا که در بین معصومین علیهم السلام از جمله حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با اینکه کم درآمد هم بودند ولی هرچه داشتن ایثار می کردند و به نیازمندان کمک کرده و آنها را بر خود ترجیح می‌دادند و از حریم ولایت و امامت تا پای جان خویش دفاع نمودند.

 حجت‌الاسلام معلمی با اظهار گلایه مندی از انتصاب برخی مدیران هم گفت :متاسفانه در حاکمیت اجرایی گاها دیده می‌شود مدیرانی انتخاب می شوند؛ که به لحاظ مالی از تمکن بالایی برخوردار بوده و صاحب ثروت‌های هنگفتی هستند و قطعاً کسی که از تمکن مالی برخوردار بوده و سیره اهل بیت علیهم السلام را در انفاق رعایت نمی کند؛ نمی تواند مشکل فقراء و کم درآمد ها را حل کند.

 وی اظهار امیدواری کرد: مردم مومن و روزه دار به سبک زندگی اسلامی و عمل به سیره علوی در کمک به نیازمندان جامعه پیشگام باشند.

امام جمعه بشرویه در خطبه دوم نماز ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان هم گفت: این ماه فرصتی بسیار ارزشمند برای بهره‌گیری معنوی و کمک به فقرا و ایتام است و لازم است مومنین و به خصوص خیرین و هیئت امناء مساجد با برپایی سفره‌های افطاری ساده بعد از نماز مغرب و عشا از روزه‌داران پذیرایی کنند که اجر و ثواب بسیار زیادی دارد.

 وی از آمادگی نهاد و ستاد امامت جمعه بشرویه برای همکاری با هیئت امنای مساجد در کمک به سنت حسنه روزه گشایی ساده در مساجد خبر داد و گفت: خیرین و مومنین که قصد دارند در این برنامه معنوی مشارکت داشته باشند می‌توانند به ستاد نماز جمعه مستقر در مصلای امام خمینی(ره) مراجعه کنند .

وی گفت :متاسفانه مذاکرات برجام علاوه بر اینکه برای ملت عزتمند ایران اسلامی نفعی نداشت؛ بلکه خسارت های جبران ناپذیری را هم به دنبال داشت؛ و جا دارد مسئولین نظام برای برگشت به مذاکرات با رژیم فتنه انگیزه آمریکا و هم پیمانانش دقت بیشتری کنند؛ ومواظب باشند که از این سوراخ مذاکرات دوباره گزیده نشوند .

امام جمعه بشرویه با برشمردن برخی از اهداف دشمنان هم گفت: دشمن می خواهد کاری بکند که مردم به دنبال روبرو شدن با مشکلات اقتصادی_ معیشتی و به راه انداختن اعتراض و ناهنجاری‌ها در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گیرند ؛ولی این محسبات بسیار غلط است و هیچ کارایی تاکنون نداشته چرا که ملت عزتمند ایران اسلامی هرگز از اصول و ارزش‌های دینی خود عقب نشینی نخواهند کرد.

 وی گفت: آمریکا درگیر مشکلات فراوانی است و ضعف های شدیدی دارد و به خاطر رهایی از این ضعف‌ها فرافکنی کرده و به دنبال عربده‌کشی در منطقه است .

حجت الاسلام معلمی از دولتمردان هم خواست :به وظایف اصلی خود عمل کرده و در پیگیری مشکلات مردم جدی باشند؛ و با عمل به توصیه های مقام معظم رهبری با مفاسد اقتصادی و مدیرانی که قصد خیانت به کشور را دارند با قاطعیت برخورد کنند.

 وی گفت :متاسفانه یکی از مشکلاتی که برای رونق کار و تولید برای مردم ایجاد شده؛ تنظیم قوانین و آیین نامه های نامناسبی است که جلوی پیشرفت و رونق تولید کارگاهها و مراکز تولیدی کشور را می گیرد؛ که امیدواریم این معضلات هرچه زودتر برطرف شود .

امام جمعه بشرویه سرمایه‌گذاری اسلامی و اصولی را در ردیف جبهه اقتصادی برشمرد و گفت: سرمایه گذارانی که با رعایت موازین شرعی و اصولی اقدام به راه اندازی کار و تولید می‌کنند؛ بسیار قابل احترام هستند و در ردیف جهادگران اقتصادی قرار دارند, که لازم است با اصلاح نظام معیوب بانکی کشور و رفع موانع تولید؛ توسط دولتمردان شاهد شکوفایی اقتصادی خوبی در آینده باشیم .

خطیبجمعه این هفته از حضور با نشاط جوانان در عرصه‌های فرهنگی_ اجتماعی هم قدردانی کرد و گفت: یکی از مسائلی که باید قطعاً مورد توجه مسئولین قرار گیرد ؛واگذاری بخشی از مسئولیت‌ها به جوانان و آینده‌سازان میهن اسلامی است؛ چرا که شور و نشاط و توانایی آنان در فناوری‌های نوین زمینه پیشرفته را در همه عرصه ها فراهم می آورد ؛و لازم است جوانان عزیز با حضور خود در عرصه های مختلف و استفاده از تجربیات ارزشمند بزرگان و نخبگان در زمینه تحقق گام دوم انقلاب قدم بردارند.

 حجت الاسلام معلمی با توصیه به مردم هم گفت: لازم است با حمایت از بخش‌های تولیدی و به خصوص اقتصاد کشاورزی و خرید محصولات داخلی و پرهیز از اسراف؛ زمینه رشد و بالندگی تولید گران داخلی را فراهم آوریم و نگذاریم تولید محصولات اساسی به دست بیگانگان سپرده شود.

 امام جمعه بشرویه ضمن دعوت از اندیشمندان نخبگان و صاحب نظران برای پیگیری مطالبات مردمی گفت: آماده هر گونه همکاری و دریافت نظرات سازنده تمام شخصیت های اجتماعی در محل دفتر هستیم و از مسئولان دلسوز و خدوم هم که با پرهیز از جناح بازی ها به فکر رفع مشکلات مردم و پیشرفت و آبادانی شهرستان هستند؛ قدردانی ویژه‌ای داریم.

/انتهای پیام

برچسب‌ها