البرز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در البرز همزمان با سراسر کشور گفت: بستر سازی مناسب اطلاع رسانی برای توجه به کنترل فشارخون بالا به مثابه یک فرهنگ رفتاری در جامعه باید شکل بگیرد.

آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در البرز

به گزارش قدس آنلاین دکتر شهاب مستوفی اظهار کرد :بسیج ملی کنترل فشارخون  با شعار فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم در البرز همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: این حساسیت باید در جامعه به ویژه افراد بالای سی سال ایجاد شود که کنترل فشار خون با هدف درمان به موقع می تواند از بسیاری از مخاطرات سلامت پیشگیری کند.

مستوفی خاطر نشان کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون در دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن اطلاع رسانی و آموزش است که  از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه لغایت ۱۷ خرداد ماه در استان البرز اجرا می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مرحله دوم این طرح از تاریخ ۱۷ خرداد تا  ۱۵ تیرماه اجرا می شود تصریح کرد: افراد بالای ۳۰ سال سن و خانم های باردار  و بیماران کلیوی بدون محدویت سنی می توانند جهت سنجش رایگان فشار خون به کلیه مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت  ثابت و سیار در استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا از علل اصلی سکته مغزی، سکته قلبی  و بیماری های کلیوی است  ابراز امیدواری کرد : با مشارکت همگانی در بسیج ملی کنترل فشار خون  بتوانیم آگاهی جامعه از بیماری فشارخون بالا را به صد درصد برسانیم.

معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی البرز شایع ترین و بزرگترین عامل فشار خون بالا را نمک دانست و افزود: بستر سازی مناسب اطلاع رسانی برای توجه به کنترل فشارخون بالا به مثابه یک فرهنگ رفتاری در جامعه باید شکل بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها