دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی گفت: ۲۵۰ واحد صنعتی و معدنی غیرفعال در استان مورد شناسایی قرار گرفته اند که این واحد ها برای فعالیت مجدد نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دارند.

۸ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج در خراسان رضوی

حسن مونسان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: سهم تسهیلات وام ازدواج از منابع بانکی استان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۲درصد افزایش خواهد داشت و از ۱۶ درصد به ۱۸ درصد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به افزایش  وام ازدواج به ۳۰میلیون تومان برای هرکدام از زوجین،  تصریح کرد:در راستای توجه به امر ازدواج و تشکیل خانواده، شبکه بانکی استان نهایت تلاش خود را برای پرداخت به موقع تسهیلات به زوجین بکار خواهد گرفت و در این راستا تسهیلات وام ازدواج از ۱۳۰۹میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۷۰۰میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است .

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود:  صف انتظار وام ازدواج در استان کاهش پیدا کرده و از ۳۰ هزار نفر در پایان سال ۹۶ به کمتر از ۸ هزار نفر در پایان سال ۹۷ رسیده است و میانگین زمان انتظار نیز برای دریافت این تسهیلات به کمتر از ۶ ماه رسیده است که هدف گذاری شبکه بانکی استان در سال جاری نیز تداوم این موضوع است.

مونسان ادامه داد: از طرفی مطالبات معوق نفس بانک های استان را گرفته است و بالغ بر چهل هزار میلیارد تومان مطالبات معوق در استان در حال حاضر وجود دارد و در صورتی که این مطالبات تحقق پیدا نکنند قدرت بانک ها در پرداخت تسهیلات تضعیف می شود.

وی افزود: در بخش صنعت و معدن استان خراسان رضوی نیز  ۱۵۰ واحد نیمه تمام شناسایی شده که نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات هستند، همچنین  ۲۵۰ واحد صنعتی و معدنی غیرفعال نیز در استان مورد شناسایی قرار گرفته اند که این واحد ها نیز برای فعالیت مجدد نیاز به  ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دارند.

برچسب‌ها