اهواز- معاونت وزارت عمرانی کشور با اشاره به اینکه هیچ استانی مانند خوزستان مقابل سیل متحد و بسیج نبود، گفت: ایرادی که در خوزستان دیدم، بلاتکلیف گذاشتن استان های معین است باید از ظرفیت استان های معین بهتر استفاده شود.  

هیچ استانی مانند خوزستان مقابل سیل متحد و بسیج نبود/ از ظرفیت استانهای معین درست استفاده نشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مهدی جمالی نژاد معاونت وزارت عمرانی کشور در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده، با بیان اینکه بحران ها همیشه هستند، گفت: تجربه ۲۵ استان سیل زده باهم را نداشتیم و امسال تجربه سختی را حاصل شد. برای اینکه تب بازسازی پایین نیاید، قرارگاه بازسازی تشکیل شد و یک شبکه منسجم را ایجاد کرده است.

جمالی نژاد ادامه داد: هیچ استانی مانند خوزستان مقابل سیل متحد و بسیج نبود. تعداد کل واحد های آسیب دیده بالای  ۱۶۲ هزار در این ۲۵ استان بوده است. ۶۷ هزار و ۶۲۴ مورد برای تقاضای بازسازی واحدهای آسیب دیده داریم.

معاونت وزارت عمرانی کشور با بیان اینکه اولویت بازسازی با مردم سپس راه ها و ارگان های مربوطه است، گفت: ایرادی که در خوزستان دیدم، بلاتکلیف گذاشتن استان های معین است. تمام دستگاه ها اماده خدمات رسانی بودند اما مدیریت ضعیف باعث شد که استان های معین ندانند چه باید بکنند. باید از ظرفیت استان های معین استفاده شود.

 
وی عنوان کرد: نیاز است تا حوزه های عمرانی برای بازسازی مناطق سیل زده به سامانه سجاد وارد شوند. این قرارگاه موظف است تا آخر سال بازسازی ها را به اتمام برساند و هیچگاه سازمان های استان های سیل زده را رها نمی کند.

زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه باید از آب دربیایند


استاندار خوزستان در ادامه جلسه بیان کرد: تعمیرات مناطق سیل زده تا سه ماه آینده قابل توجه معاونت عمرانی است، لذا می بایست گزارش این تعمیرات باید جلسه به جلسه گزارش داده شود.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه اکنون بعد از سیل است اما با دوره سیل تفاوتی ندارد، اظهار کرد: آب فراوان برای کشت موجود است پس لازم است همت کنیم تا زمین های غرق در آب را نجات دهیم و کشت تابستانه صورت بگیرد، در غیر این صورت کاری نکردیم.

وی ادامه داد: تسهیل گری اجتماعی مناطق سیل زده برای بازگرداندن روستاها به شرایط عادی از نظر روانی با ورود ارگان های مربوطه از جمله بهزیستی و معاونت های اجتماعی فرهنگی، انجام می پذیرد.

حاجی زاده مدیر مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: ۵ الی۶ ماه خوزستان درگیر سیلاب بود که اولین بار از مسجد سلیمان آغاز شد. سپس مارون حوزه رامشیر، سد مخزنی بهبهان، اندیکا و لالی، ایذه و دهدز که خساراتی به منازل و راه های روستایی وارد کرد، بعد از آن دزفول و رفیع نیز از این سیلاب بی نصیب نماندند تا اینکه سرانجام نوبت به سیل بزرگ فروردین ماه رسید.

وی افزود: ۱۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی تا کنون از آب در آمده اند و ۸۰ هزار در آب مانده اند که عمدتا مختص حمیدیه و هویزه است. تا ۱۵ خرداد تمام این مزارع برای کشت تابسانه آماده می شوند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها