همدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نقش موثری در اطلاع رسانی خدمات پزشکی دانشگاه به جامعه هدف داشته است.

 نقس موثر روابط عمومی در تبیین اهداف دانشگاه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حبیب‌اله موسوی بهار امروز در مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در چند سال گذشته گسترده تر شده و اتفاقات مهم و بزرگی در آن رقم خورده و طبیعتا هر قدر دستگاهی گسترده تر عمل کند روابط عمومی نیز مسئولیت بیشتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی با این گستردگی کار، طبعا زمان برای تولید خبر و پاسخگویی کم است و حجم کار بالا می رود، بر این اساس ساختمان محل خدمت روابط عمومی برای ارائه خدمات بهتر توسعه یافت و نیروهای انسانی این مجموعه ورزیده تر و حرفه‌ای تر شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ضمن تأکید بر این امر که در کل کارنامه فوق العاده‌ای از عملکرد روابط عمومی دانشگاه شاهد هستیم گفت: کلیه واحدها در شهرستان همدان و کلیه شهرستان ها عملکرد مطلوبی داشتند و با وجود اینکه بسیاری واحدها روابط عمومی مستقل ندارند اما زحمات متعددی در این راستا کشیده شده است.

وی بیان کرد: از تیر ماه ۹۲ که کار ما در دانشگاه آغاز شد ارتباط خوبی با رسانه ها داشتیم حتی اگر رابطه صد در صد نبوده می توان گفت ارتباط با افکار عمومی در حد رضایت بخش بوده است.

موسوی بهار با بیان اینکه نوع برقراری ارتباط با رسانه ها در تنویر افکار عمومی بسیار اثرگذار است و همواره این فضا را به عنوان فرصت دیده ایم نه تهدید؛ ادامه داد: ارتباطات حضوری، ارتباط تلفنی و پوشش رسانه ها گام‌هایی بود که در راستای تنویر افکار عمومی برداشتیم و از این ارتباط احساس رضایت داشتیم.

وی افزود: استفاده صحیح از فضای رسانه ای نقش موثری در موفقیت ارایه خدمات پزشکی به جامعه و کاهش هزینه های درمان دارد و روابط عمومی ها می توانند با ایفای نقش خود در این حوزه بازوی پر توانی برای دانشگاه باشند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان متذکر شد: ارتباط با رسانه همواره به نفع دستگاه است زیرا حکومت در اختیار کسی است که افکار عمومی را در اختیار دارد و حضور پر رنگ‌تر در جلسات و شفاف سازی در این امر موثر است.

موسوی بهار با اشاره به تأثیرگذاری گفتگو و شفاف‌سازی، خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت و تشریح کرد:  سال ۶۳ در سن ۱۶ سالگی در جبهه بودم و فرمانده گردان ما هر ۲ یا ۳ هفته یک بار سخنرانی می‌کرد و با وجود اینکه کمتر در بین ما حضور داشت اما سخنرانی گیرای او ما را قوی و دلگرم می‌کرد و از همانجا به‌نظرم آمد صحبت کردن با افکار عمومی موجبات دلگرمی افراد را فراهم خواهد کرد.

 موسوی بهار تأکید کرد: روابط عمومی حوزه وسیعی است و انعکاس اخبار درون به بیرون، انعکاس افکار بیرون به تصمیم گران داخلی، ارزیابی جایگاه دستگاه در بین افکار عمومی و مدیریت و تقویت این جایگاه از وظایف روابط عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی جوانب امر و نقاط ضعف و قوت در اتفاقات و مراسم‌ها، حاکی از حساسیت موقعیت حساس روابط عمومی است؛ آمادگی مدیریت ضعف‌ها و آماده بودن برای پاسخگویی مناسب از دیگر وظایف این مجموعه است حتی نوع پاسخگویی باید نرم باشد نه خشن زیرا روابط عمومی مرکز علم است و باید لیّن و مستدل پاسخگو باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا اضافه کرد: انتقادات بیرونی به معنی آگاه کردن فرد است نه سرکوب گری و البته قسمت‌های درست را هم می پذیریم اما گاه در برخی روستاها مرکز بهداشت یا درمانگاهی ساخته شده که بسیار هزینه برده و شیک و اثرگذار است اما شایعات سعی بر نادیده گرفتن این فضا دارد.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها کلیه متخصصین همه رشته‌ها وجود دارند اما مردم ترجیح می‌دهند وارد مرکزاستان شوند و بخشی از آن به دلیل همین شایعات است که اگر خبر درستی مخابره نشده باشد شایعه جای آن را می گیرد.

 موسوی‌بهار اظهار کرد: همواره تلاش کردیم در همه موقعیت‌های پاسخگویی به موقع حاضر باشیم و از پاسخگویی طفره نرویم اگرچه قرار نیست همه فکر خود را بر این امر متمرکز کنیم زیرا به هر حال وجود فکر مخالف و افکاری که از پاسخ‌ها اقناع نشوند اجتناب ناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا افزود: اطلاع رسانی تا حدی اهمیت دارد که برای پیشبرد اهداف دانشگاه و حتی وزارت‌خانه تعامل خوبی با نمایندگان، ائمه جماعات سمن‌ها، شوراها داشتیم و این روال را ادامه خواهیم داد.

 انتهای پیام//.

برچسب‌ها