البرز- افزایش روزافزون خودروها در کلانشهرها از یک سو و عدم رشد معابر شهری از سوی دیگر این روزها مشکلات بسیاری را برای شهروندان در ابعادمختلف ایجاد کرده است.

وقتی خودروها پیاده‌رو را با عابران شریک می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، در کلانشهر کرج که بنابرآمارها یکی از پرترددترین شهرهای کشور محسوب می شود معضل یافتن جای پارک به یک دغدغه جدی برای رانندگان مبدل شده و حال این مشکل به عابران پیاده نیز تسری یافته است.

این روزها شهروندان با اتفاقی مشابه یعنی پارک خودروها در پیاده روهای سطح شهر مواجه می شوند و این معضل سبب ایجاد  مشکلات و خطرات بیشماری برای عابران پیاده شده است.

فردی برای انجام کاری اداری با خودروی خود به سطح شهر می آید و پس از جستجوی فراوان موفق به پیدا کردن جای پارک نمی شود و به سرعت به سراغ گزینه راحت تر وسهل الوصول تر یعنی پارک خودرو در پیاده رو می رود.

این پدیده در ماه های اخیر در سطح معابر شهر کرج به شکل فزاینده ای دیده می شود و عابران پیاده به خصوص کودکان و افراد سالخورده را با مشکل روبرو کرده است.

پدیده اشغال پیاده روها توسط خودروها و برخی صنوف در حالی به یک دغدغه روزافزون برای شهروندان مبدل شده که متاسفانه برخوردهای لازم قانونی آنچنان که انتظار می رود صورت نمی گیرد و همین مماشات سبب شده این رفتار ناپسند شکل گسترده ای به خود بگیرد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که قانون گذار در خصوص چنین تخلفی کاملا صراحت دارد و جرایم مشخص برای برخورد با آن مشخص کرده است.

سرهنگ رحمتی رییس پلیس راهور استان البرز هفته گذشته و در نشستی خبری به این پدیده اشاره کرده بود واز ممنوعیت این اقدام و برخورد قانونی آن سخن به میان آورده بود.

سرهنگ رحمتی اظهار کرده بود: پیاده رو بخش جدا شده از خیابان است که مختص به عابرین پیاده است و برابر با آئین نامه راهنمایی و رانندگی  به صراحت اعلام شده است توقف خودرو در پیاده رو ممنوع است همچنین در ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات اشاره شده که علاوه بر اعمال قانون خودرویی که سد معبر می کند باید به پارکینگ منتقل  شود.

زندگی شهری مستلزم رعایت حقوق شهروندی است و قطعا کسانی که برای نفع شخصی خودتلاش می کنند این حق دیگران را تضییع کنند باید با برخورد قاطع قانون روبرو شوند.

در کلانشهر کرج نیز موضوع تجاوز به پیاده راه ها توسط صنوف مختلف و خودروها به شکل گسترده ای در حال رشد است و باید متولیان امر با جدیت لازم در جهت برخورد با آن و پیشگیری از بدعت شدن این رفتار ناپسند اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها