یزد - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت : در اثر واژگونی یک خودروی حمل گوشت در شهرستان خاتم هفتصد کیلوگرم گوشت منجمد از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

معدوم سازی700 کیلو گرم گوشت در سانحه واژگونی خودرو

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، محمدامین قدیمی از بروز حادثه واژگونی یک خودروی حمل گوشت منجمد وارداتی خبر داد و اظهارداشت: این خودرو حامل یک تن و نهصد کیلوگرم گوشت منجد وارداتی به مقصد این شهرستان بود که متأسفانه در بخش مروست دچار سانحه واژگونی شد.

وی افزود: طی بازدید صورت گرفته توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان، میزان هفتصد کیلوگرم از این محموله غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده و با همکاری اداره صنعت، معدن، تجارت و بخشداری مروست از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قدیمی تصریح کرد: وجود خونابه و یا آب منجمد شده، نشانه ذوب شدن و انجماد دوباره گوشت می باشد؛ این عمل ضمن انجام فساد در گوشت، ارزش غذایی گوشت را به شدت کاهش می دهد.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید به این مهم توجه نموده و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان از طریق شماره ۳۲۵۷۲۳۹۶ گزارش نمایند.

دومین واحد مرغ و ماهی فروشی متخلف در شهرستان بافق پلمپ شد

همچنین کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان بافق در حین انجام مأموریت کنترل و نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه و فروش فراورده های خام دامی یک واحد متخلف فروش مرغ و ماهی را شناسایی و نسبت به پلمپ آن اقدام نمودند.

احسان زارع با بیان این که طرح تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه و فروش فراورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان تا هفدهم خردادماه ادامه دارد؛ از شناسایی و پلمپ یک واحد مرغ و ماهی فروشی در این ایام خبر داد.

زارع تصریح کرد: بازرسان بهداشتی این اداره طی بازدید از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهر این واحد متخلف را شناسایی و علی رغم تذکرات و صورت جلسه با عدم همکاری این واحد مواجه شده و در راستای حراست از سلامت شهروندان با اخذ دستور قضایی، نسبت به پلمپ این واحد اقدام نمودند.

وی تخلفات صورت گرفته در این واحد را عرضه فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته، عرضه مرغ فاقد لیبل مشخصات، منجمد نمودن غیرمجاز فرآورده های خام دامی و عرضه غیربهداشتی آن برشمرد.

زارع با تأکید بر خرید فرآورده‌های پروتینی از اماکن عرضه مجاز و معتبر از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق  شماره ۳۲۴۳۷۳۱۲  جهت اقدام لازم از سوی دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها