طبق شایعات گفته می‌شود که اپل در سال 2020 به تکنولوژی اثر انگشت آکوستیک در صفحه نمایش مجهز خواهد شد.

 Touch ID احتمالا سال آینده به Apple iPhone بر می‌گردد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اپل شرکت AuthenTec بیومتریک را در سال 2012 با 356 میلیون دلار خریداری کرد. سال بعد، آیفون s5 راه اندازی شد و اولین دستگاه iOS بود که به اسکنر اثر انگشت  Touch ID مجهز بود.  این ویژگی مهمی برای آیفون تا سال 2017 بود که آیفون X اسکنر بیومتریک را با شناسه Face جایگزین کرد و Touch ID با Face ID در هر سه مدل 2018 آیفون جایگزین شد.

اما تعدادی از کاربران آیفون که به Touch ID بیش از Face ID علاقه دارند اعلام کردند که سابق تلفن خود را سریع تر و آسان تر باز می کردند. برای کسانی که از Touch ID دست می کشند، اخبار خوب احتمالا به زودی در سال آینده بازمی گردد. بر اساس گزارش MacRumors، یک تحلیلگر از بارکلیز و همکارانش اخیرا شرکت هایی را در زنجیره عرضه اپل دیدار کرده و گفته شده است که اپل در سال 2020 به تکنولوژی اثر انگشت آکوستیک در صفحه نمایش مجهز خواهد شد. این به کاربران اجازه می دهد تا روی صفحه نمایش در هر نقطه برای باز کردن قفل دستگاه ضربه بزنند. در اوایل سال جاری، ما به شما در مورد حق ثبت اختراع اپل برای این فناوری داده ایم که سیگنال های صوتی را به یک تصویر کد شده از اثر انگشت کاربر تبدیل می کند. این امر منجر به نسخه ای از شناسه Touch ID می شود که سریع تر و آسان تر از آن استفاده می شود.

بیلین کورتیس تحلیلگر، یادداشت پژوهشی را درباره آنچه با بازدید از زنجیره تامین اپل یاد گرفت، نوشت و به مشتریان گفت که اپل در سال 2020 از G5 پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، دوربین های عقب در این گوشی ها دارای قابلیت اسکن سه بعدی هستند. در حال حاضر دوربین TrueDepth رو به جلو این کار را انجام می دهد و داده ها برای Face ID استفاده می شود. براساس شایعات قبلی، به احتمال زیاد در پشت آیفون 2020، یک سنسور زمان پرواز (Cheaper and easier to produce) ارزان تر و راحت تر تولید خواهد شد. سنسور ToF از پرتوهای مادون قرمز ارسال می کند و به تلفن می رسد و با ردیابی زمان لازم برای پرتوهای این سفر دور، نقشه سه بعدی دقیق می تواند ساخته شود.

هنوز هم جای بحث برای مدل های این سال وجود دارد، و منابع زنجیره تامین کورتیس نشان داد که تمام مدل های 2019 اپل بدون 3D لمسی راه اندازی خواهد شد. این ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد تا بر روی آیکون برنامه فشار داده و اقدامات سریع، میانبرها را مشاهده و پیام های خود را زیرچشمی نگاه دارند. انتظار می رود که تمام مدل های آیفون 2020 با یک صفحه نمایش OLED ورزشی، LG در سال جاری برای برخی از این کسب و کار مورد آزمایش قرار گیرد. کورتیس می گوید که غول تکنولوژی کره جنوبی 10 تا 30 درصد از نمایشگرهای OLED را که از آیفون 11 امسال استفاده می شود، عرضه خواهد کرد. 70 تا 90 درصد باقی مانده از پنل OLED از سامسونگ تهیه می شود.

برخی از تامین کنندگان می گویند که آیفون SE 2 در اواخر سال آینده بر اساس آیفون 8 عرضه خواهد شد

همانطور که مشاهده کردیم، تنها تغییر عمده طراحی آیفون 11 امسال، علاوه بر ماژول دوربین عقب، در گوشه سمت چپ پشت هر مدل خواهد بود. انتظار میرود آیفون 11 حداکثر نصب دوربین سه گانه باشد، در حالی که آیفون 11R با یک دوربین دوگانه مجهز شده است. دو مدل OLED در حافظه از 3 گیگابایت رم به 4 گیگابایت حافظه 33 درصد افزایش خواهد یافت و گوشی های جدید به زودی به ماه جولای خواهند رسید.

و در اینجا یکی از بخش هایی است که مطمئنا بخش خاصی از طرفداران آیفون را تحریک می کند. کورتیس می گوید که برخی از تامین کنندگان که وی و تیمش از آن بازدید کرده اند، احتمالا اپل آیفون SE 2 را در اوایل سال آینده تولید خواهند کرد. این گوشی با مشخصات مشابه موجود در آیفون 8 مجهز شده است. به این معنی که دستگاه دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 750 × 1334 است. Apple A11 Bionic SoC باید با پوشش 12 مگاپیکسل دوربین در پشت و یک دوربین 7 مگاپیکسلی FaceTime در جلو عرضه شود. با این حال، قبل از اینکه شما خیلی هیجان زده باشید، سایر تامین کنندگان گفتند که هیچ چیزی در مورد این دستگاه نشنیده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها