دولت ترامپ پیشنهاد افزایش 25 درصدی تعرفه را در کنسول های بازی، کنترل کننده ها و دیگر واردات چین می دهد.

قیمت کنسول های بازی با تنش تجاری آمریکا و چین افزایش می یابد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، تنش های بین ایالات متحده و چین در ماه های اخیر با توجه به جنگ تجاری، افزایش یافته است و قیمت کنسول های بازی و لوازم جانبی نیز می تواند به عنوان یک نتیجه تاثیر بگذارد. GameDaily گزارش می دهد که دفتر نماینده تجارت ایالات متحده پیشنهاد کرده است که 25٪ تعرفه برای کالاهای وارداتی از چین از جمله کنسول های بازی، کنترل کننده ها و حتی بازی های تخته ای مانند شطرنج و چکرز ارائه دهد.

تعرفه ها به طور موثر توسط شرکت های داخلی پرداخت می شود. برای جبران این هزینه ها، شرکت ها اغلب قیمت محصولات تحت تاثیر تعرفه ها را افزایش می دهند، هزینه را به مصرف کنندگان منتقل می کنند که در نتیجه هزینه های بیشتری را برای موارد خاص می پردازند. در حالی که کنسول های بازی در آخرین موج تعرفه ها جابجا می شوند، آنها تنها از محصولاتی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند؛ هزاران کالای تولید شده در چین تحت تعرفه قرار خواهند گرفت.

مطمئنا این اولین نمونه نیست که موضع سختگیرانه دولت ترامپ در برابر چین تاثیرات منفی برای صنعت بازی های ویدئویی داشته است. ایالات متحده قبلا 10٪ تعرفه ای را اعمال می کند که بر برخی کارت های گرافیکی Nvidia و AMD تولید شده در چین تاثیر می گذارد. اگر تعرفه جدیدی اجرا شود، می تواند سازندگان کنسول را افزایش قیمت سیستم های خود را برای به دست آوردن هزینه تولید اضافه شود.

همانطور که صنعت بازی های ویدئویی برای نسل جدید کنسول ها آماده است. سونی در هفته های اخیر جزئیات مربوط به نسل بعدی PlayStation خود را آشکار کرده است، در حالی که مایکروسافت در حال کار بر روی نسل بعدی Xbox است، که شایعات نشان می دهد که می تواند در E3 2019 معرفی شود. کنسول های بازی جدید در حال حاضر دارای قیمت نسبتا خوب هستند و اگر قیمت تعرفه جدید در واقع اعمال شود، قیمت ها می تواند افزایش شدیدی پیدا کند.

نماینده تجاری ایالات متحده جلسات عمومی را در مورد تعرفه پیشنهادی در روز 17 ژوئن، کمی بعد از پایان 2013 E3، برگزار خواهد کرد. نتیجه این جلسات تعیین خواهد کرد که آیا تعرفه اجرا می شود یا نه. به گفته GameDaily، اگر USTR با تعرفه وارد شود، می تواند به زودی به 24 ژوئن برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها