مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: اعتباری که امسال برای خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی پیش بینی شده است ۹ هزار میلیارد ریال است.

۹ هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی گندم خراسان رضوی نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا نوری ظهر سه شنبه در نشست خبری در محل شرکت غله خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه ریزی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان از اسفند سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: امسال با توجه به بارندگی‌های خوب، برداشت مناسبی در حوزه گندم خواهیم داشت و ۱۴۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و ۱۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان است.

مدیر شرکت غله خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی خرید گندم در سال جاری ۵۰۰ هزار تن با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال است و ۶۰ مرکز خرید در استان پیش بینی شده که تمامی این مراکز دارای تابلو و مأمورین نیز دارای کارت شناسایی هستند.

وی گفت: کشاورزان باید در سامانه پهنه بندی که بدین منظور آماده شده است ثبت اطلاعات کنند و اطلاعاتی از قبیل سطح زیر کشت، میزان برداشت و شماره‌های تماس خود را برای بررسی‌های بعدی وارد کنند.

نوری تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱,۷۰۰ تومان است و تلاش ما بر این است که ۷۲ ساعت بعد از تحویل گندم پول به حساب کشاورز واریز شود و از ۴ خرداد نیز خرید آغاز شده است.

مدیر شرکت غله خراسان رضوی گفت: در خصوص کلزا نیز ۷۸۱۵ هکتار سطح زیر کشت در استان است که به تدریج برداشت و خریداری محصول انجام خواهد شد و قیمت مصوبدر این بخش ۳,۴۳۹ تومان است و ۱۴ مرکز خرید نیز پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در خصوص تأمین شکر در استان نیز ۲۴۰۰۰ هزار تن در ایام نوروز و ۲۰ هزار تن در نیز در ماه رمضان توزیع شده است و بخش از شکر سایر استان‌ها از قبیل سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را نیز ما تأمین می‌کنیم.

نوری خاطر نشان کرد: هیچ گونه کمبودی در حوزه تأمین شکر نداریم و قیمت‌ها در بازار شکسته شده است و ۶ کارخانه قند فعال نیز در استان مشغول به کار هستند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها