خراسان شمالی-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر اهمیت سند سازگاری با کم آبی تاکید کرد و گفت:این سند از سوی دستگاه های اجرایی متولی بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا جزو اسناد مهم استان به شمار می رود.

سند سازگاری با کم آبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده در نخستین شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی متولی باید متعهد شوند تا سند سازگاری با کم آبی در زمان تعیین شده به سرانجام برسانند.

وی بیان کرد: هدف سند سازگاری با کم آبی ، کاهش مصارف آب به ویڗه در بخش کشاورزی و کاهش مصارف آب زیرزمینی است.

وی افزود: نگاه مدیریتی به موضوعات این شورا بسیار تعیین کننده است لذا نباید اولویت اصلی تنها به تامین اعتبار باشد بلکه تمام فعالیت های تعریف شده در این سند باید اجرایی شود.

رجب زاده خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز باید بحث اعتبارات سند سازگاری با کم آبی را مورد پایش قرار دهد ضمن اینکه در سند توسعه هم باید دیده شود زیرا محوریت اصلی آن ملی است که البته باید برش شهرستانی آن نیز دیده شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی که میزان بارندگی بالایی دارند اما تمام موارد سند سازگاری با کم آبی را مورد توجه قرار می دهند بنابراین این بارش های اخیر در سطح کشور و استان نباید موجب شود تا ما از اجرای دقیق این سند غافل شویم.

رجب زاده افزود: شورای حفاظت از منابع آب دو هدف اصلی حفاظت از منابع آب و برنامه ها و اعتبارات را عهده دار است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها