قزوین_ وزیر اسبق امور خارجه در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته قزوین گفت: معامله قرن به نتیجه نخواهد رسید.

انقلاب اسلامی الهام بخش ملل سایر مسلمانان شده است/ معامله قرن به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه در پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجدالنبی (ص) اظهار داشت: امروز روز قدس است و قدس سالجاری هیمنه و نقش آفرینی بیشتری نسبت به سال های دیگر دارد.

وی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه افزود: انقلاب اسلامی امروز با ایستادگی مردانه ملت، الهام بخش ملل مظلوم جهان شده و دشمنان استکباری را به وحشت انداخته است و دشمنان استکبار از این کشور ترس و رعبت دارند.

متکی بیان کرد: فلسطینیان اعم از مسیحی و یهودی ساکنان اصلی سرزمینشان بودند و بعد از ۳۱ سال رژیم صهیونیست شکل گرفت که برنامه ریزی مهمی برای این رژیم صورت گرفت که مشروعیت بخشی رژیم از جمله این اقدامات بود.

وزیراسبق امور خارجه بیان کرد: هدف صهیونیست‌ها از طرح شعار «سرزمین بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین» منحرف کردن افکار عمومی جهان از اهداف توسعه‌طلبانه و خوی تجاوزگری خود بود.

وی اضافه کرد: جرج بوش رئیس جمهور امریکا در سال ۲۰۰۸ عنوان کرد که مساله فلسطین حل خواهد شد اما اسرائیل گفت حل نمی شود و اوباما آمد و گفت ما موضوع فلسطین را حل می کنیم، حرکت سازش آغاز شد تا ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و هیچ اثری از حل مسئله فلسطین دیده نشد.

متکی یادآور شد: انقلاب اسلامی الهام بخش ملل سایر مسلمانان شده و معامله قرن از پیش و پس محکوم است و به نتیجه نخواهد رسید.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: در سال گذشته، ترامپ عنوان کرد که یک تحریم سنگین علیه ایران انجام می‌دهم و همه همراهی کردند این طرح‌ها یک سال عمر دارد و در حال حاضر ۷ ماه از آن می‌گذرد صاحب نظران می‌گویند ایران تسلیم نخواهد شد.

وی مطرح کرد: مردم بر این باور و اعتقاد هستند که کلام ولایت برای ما حجت شرعی است و اگر تبعیت خالصانه ملت ایران سرلوحه مسئولان باشد پیروز هستیم و البته مقام معظم رهبری نیز افق ها را روشن می بیند و راهنمایی ها را برگرفته از بینش و بصیرت و تجربه انجام می دهد؛ بدون شک اگر به رهنمودهای رهبری گوش فرا دهیم شکست دشمن را خواهیم دید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها