یک رسانه ژاپنی به نقل از منابع مطلع نوشته است که سفر نخست‌وزیر این کشور بین روزهای ۲۲ تا ۲۴ خرداد انجام می‌شود و این مقام ژاپنی قصد دارد با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.

رسانه ژاپنی جزئیات سفر «آبه» به تهران را اعلام کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک رسانه ژاپنی روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که « شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد در سفر احتمالی‌اش به تهران، با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کند.

بر اساس گزارش نشریه «ماینیچی»، یک منبع در دولت ژاپن با اعلام این مطلب، گفته است که سفر آبه به تهران برای روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس برنامه اولیه، انتظار می‌رود آبه روز ۲۳ خرداد با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و روز ۲۴ خرداد با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشد.

آخرین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به تهران به سال ۱۹۷۸ باز می‌گردد. سال گذشته نیز زمزمه‌هایی از احتمال سفر آبه به تهران وجود داشت، اما آنطور که رسانه‌های ژاپنی خبر دادند، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای موجب لغو آن سفر شد.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در واکنش به گزارش‌های تازه مبنی بر احتمال سفر آبه به تهران، گفت رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر ژاپن را به تهران دعوت کرده و قرار است این سفر در «زمان مناسب» انجام شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها