نظامیان سودانی وارد میدان محل تحصن معترضان مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم شدند که در پی تیراندازی این نظامیان شماری از معترضان کشته و یا زخمی شدند.

 تحولات سودان| درگیری نظامیان با اعتصاب‌کنندگان در خارطوم/ ۳ معترض کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کمیته پزشکان سودان اعلام کرد؛ نیروهای امنیتی، صبح امروز ــ دوشنبه ــ وارد میدان محل تحصن معترضان در خارطوم، پایتخت شده‌اند.

کمیته پزشکان سودان تصریح کرد؛ به‌دنبال تیراندازی نیروهای وابسته به شورای نظامی حاکم بر کشور در نزدیکی محل برگزاری تحصن شهروندان سودانی در خارطوم، 3 معترض کشته و 60 نفر نیز مجروح شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند؛ نیروهای امنیتی سودان خیابان‌ها در مرکز خارطوم را مسدود و با یورش به مراکز تحصن، اقدام به تیراندازی به‌سمت معترضان کردند. فعالان همچنین از تلاش این نیروها برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان مقابل وزارت دفاع، خبر دادند.

برخی رسانه‌ها از آتش‌سوزی در محل تحصن تجمع‌کنندگان در خارطوم خبر دادند.

انجمن متخصصان سودان، امروز صبح از شهروندان سودانی خواست در حمایت از تحصن‌کنندگان علیه شورای نظامی، به‌سمت میدان تحصن مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم حرکت کنند. این انجمن همچنین افسران ارتش را به دفاع از تحصن‌کنندگان فراخواند.

انجمن متخصصان در سودان در بیانیه‌ای، شورای نظامی حاکم بر کشور را مسئول متفرق کردن تحصن کنندگان و سرکوب تظاهرات کنندگان معرفی و تأکید کرد: «ما برای مقابله با حمله ارتش، گام‌های انقلابی برمی‌داریم، انقلابیون باید مشی صلح‌جویانه خود را که جنایتکارترین حاکم در تاریخ سودان را به‌زانو درآورد، حفظ کنند».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها