دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل به سود حریف خاتمه یافت تا شاگردان کولاکوویچ متحمل اولین شکست شوند.

نخستین شکست شاگردان کولاکوویچ رقم خورد

به گزارش قدس آنلاین فارس، تیم ملی والیبال ایران چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ را از ساعت ۱۱:۱۰ به میزبانی ژاپن به مصاف برزیل رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازهای (۲۳ - ۲۵، ۲۵ - ۱۶، ۲۱ - ۲۵، ۳۳ - ۳۱ و ۱۵ - ۱۰) به سود طلایی‌پوشان برزیل خاتمه پیدا کرد.

کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، امیر غفور و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. البلوشی اماراتی داور اول این مسابقه و جیانگ لیو از چین داور دوم دیدار ایران و برزیل است.

* ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

هر دو تیم شروع خوبی داشتند، اما در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه شرایط برای ایران بهتر شد و در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود شاگردان کولاکوویچ تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد و اختلاف امتیاز در ست نخست رفته رفته بیشتر شد. برزیلی‌ها بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند و تا حدودی هم در این کار موفق بودند تا اینکه این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود برزیل

در شروع ست دوم لئال کوبایی‌الاصل به جمع برزیلیژها اضافه شد. برزیلی‌ها با سرویس های خوب خود بارها دریافت کننده‌های ایران را دچار مشکل کردند تا در امتیاز ۸ بر ۴ به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برزیل دست از زدن سرویس‌های پرشی برنداشت تا اینکه در امتیاز ۱۵ بر ۸ هر دو تیم یک بار دیگر به درخواست کولاکوویچ به وقت استراحت فنی رفتند. امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود برزیل تیم‌ها را به وقت استراحت فنی دوم فرستاد. کولاکوویچ که ست دوم را از دست رفته می‌دید به بازیکنانی همچون کریمی، یلی، قائمی و مسعود غلامی هم میدان داد، اما این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

* ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

برای شروع ست سوم هم لئال در ترکیب برزیل ماند؛ او یکی از تاثیرگذارترین چهره های ایران بازی بود. توپ‌گیری‌های حضرت‌پور هم در ست سوم نتوانست کمک چندانی به ایران بکند و تیم‌ها در امتیاز ۸ بر ۷ به سود برزیل راهی وقت استراحت فنی اول شدند. سرویس‌های با ریسک بالای برزیلی‌ها اختلاف را بیشتر کرد تا اینکه در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود برزیل کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. ملی پوشان ایران بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند، اما برتری برزیلی‌ها ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود برزیل به وقت استراحت فنی دوم رفتند. دفاع موسوی نتیجه بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاند تا این بار ساموئل، سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت فنی کند. روند بازی بعد از این وقفه به سود ایران تغییر پیدا کرد و در نهایت ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد.

* ست چهارم؛ ۳۳ بر ۳۱ به سود برزیل

ست چهارم را ایران بهتر شروع کرد. در امتیاز ۶ بر ۳ به سود شاگردان کولاکوویچ برزیلی‌ها درخواست وقت استراحت کردند. آنها که نمی خواستند این ست و این بازی را ببازند تغییراتی هم در ترکیب خود ایجاد کردند، اما در امتیاز ۸ بر ۴ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. دال‌زاتو، سرمربی محروم برزیلی‌ها که در سالن مسابقه حاضر بود از عملکرد شاگردانش رضایت نداشت و بارها اعتراض خود نسبت به این موضوع را بیان کرد. در امتیاز ۲۱ برزیلی‌ها بازی را به تساوی کشاندند و در امتیاز ۲۵ بر ۲۴ از ایران پیش افتادند. این ست در نهایت با نتیجه ۳۳ بر ۳۱ به سود برزیل تمام شد.

* ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۰ به سود برزیل
ست پنجم بسیار نزدیک آغاز شد، اما برزیلی ها تلاش کردند از همان ابتدا اختلافی ایجاد کنند. در امتیاز ۵ بر ۳ به سود برزیل ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در جریان بازی ایجاد کند. نظم تیمی ایران در ست پنجم کاملاً بهم ریخت و خبری از قدرت ست‌های گذشته در ایران نبود. برزیلی‌ها دست از زدن سرویس‌های هدفدار و قدرتمند برنداشتند و مزدش را گرفتند و در امتیاز ۸ بر ۳ به سود آنها تیم‌ها جای خود را در زمین تغییر دادند. در امتیاز ۱۰ بر ۴ به سود برزیل بازهم کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد، اما وقفه‌های او تاثیر بر روند بازی طلایی پوشان نداشت و ست پنجم با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود آنها خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب تیم ملی برزیل چهارمین پیروزی خود را جشن گرفت و ایران هم نخستین شکست خود را در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ متحمل شدند.

دو تیم پیش از این ۱۴ بازی رسمی جهانی مقابل یکدیگر انجام داده‌ بودند که ۱۱ پیروزی از آن برزیل و ۳ برد با ایران بوده است. برزیل ۵ بازی گذشته خود را مقابل ایران با پیروزی به پایان رسانده بود.

برنامه بازی‌های ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸: ایران – آرژانتین، ساعت ۱۰:۴۰

یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸: ایران – ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها