عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت در پرداخت حقوق‌ها قانون بودجه ۹۸ را دور زده که اگر این رویه را اصلاح نکند، سؤال از رئیس‌جمهور را کلید خواهیم زد.

 دولت در پرداخت حقوق‌ها قانون را دور زده است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به احکام صادرشده برای حقوق کارکنان توسط دولت گفت: براساس بودجه ۹۸ حقوق کارکنان بازنشستگان ۱۰ درصد در سال ۹۸ افزایش می‌یابد و علاوه بر آن ۴۰۰ هزار تومان به حقوق هر فرد نیز اضافه می‌شود که دولت در اصل قانون بودجه را دور زده ا ست. 

وی افزود: طبق قانون بودجه کسانی که زیر ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کرده‌اند در سال ۹۸ حقوق‌شان حدود ۳۶ درصد افزایش پیدا می‌کند و کسانی که حقوق ۱۵ تا ۲۰ میلیون دریافت می‌کنند، به دلیل کسر مالیات ۳۵ درصد از حقوق‌شان یا افزایش اندکی در سال ۹۸ خواهد داشت و یا همانند سال قبل باقی‌ می‌ماند. 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دولت اخیراً در اجرای قانون بودجه ۹۸ و احکام صادره برای حقوق کارکنان قانون بودجه ۹۸ را دور زده و ما شاهد هستیم که کسانی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند، در سال ۹۸ حقوق‌شان با ۳.۲ درصدی همراه بود که حدود ۴۴۰ هزار تومان است و در مقابل، کسانی که حقوق ۱۵ و ۲۰ میلیونی دریافت می‌کردند، حقوق‌شان افزایش ۱۶ درصدی یافته و حدود ۳ میلیون به حقوق‌شان اضافه شده است. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه این افزایش حقوق برای کارکنان با دریافت حقوق بالا در ضریب حقوق‌شان اعمال شده و در اصل حقوق‌شان نیست ما مالیات نیز به آن تعلق نگیرد. 

وی در پایان گفت:‌چنانچه این رویه اصلاح نشود، ما سؤال از رئیس‌جمهور را در مجلس کلید خواهیم زد و رئیس‌جمهور باید در این باره پاسخگو باشد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها