رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: در طول تعطیلات چند روز گذشته زائران به‌محض مراجعه به پارکینگ‌ها بدون احتساب مدت توقیف (که در قانون پیش‌بینی شده از 72 ساعت تا یک هفته) با کمترین مدارک و حداقل شرایطی که برای ترخیص خودرو نیاز است خودروی خود را ترخیص و دریافت کردند.

ترخیص خودروی زائران از پارکینگ‌ها با حداقل شرایط
 
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدباقر سلیمی ، در رابطه با تمهیدات و تصادفات صورت گرفته در مشهد در طول تعطیلات اخیر اظهار کرد: در طول مدت تعطیلی‌های اخیر، پلیس راهنمایی‌ورانندگی با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، تلاش کرده به مسافران و زائرانی که به مشهد می‌آیند، ارائه خدمات دهد. براساس این برنامه‌ریزی‌ها، نزدیک به 150 تیم خودرویی، 70 تیم موتورسیکلت‌سوار و 150 پاس پیاده در معابر درون شهری سطح استان و به‌ویژه پیرامون حرم مطهر ارائه خدمت می‌کردند. 
وی افزود: براساس هماهنگی‌هایی که با شهرداری و رسانه‌ها انجام شده بود اطلاع‌رسانی‌های لازم در رابطه با محدودیت‌های ترافیکی به‌ویژه در روز عید فطر و نماز عید ارائه شد. در روز عید فطر، متناسب با هماهنگی‌های صورت گرفته با آستان قدس رضوی تعداد 100 دستگاه مینی‌بوس، به‌صورت رایگان در محدوده اجرای طرح، خدمات لازم را به زائران و نمازگذاران ارائه دادند. خوشبختانه در روز عید فطر، هیچ‌گونه حادثه و گره ترافیکی در سطح شهر رخ نداد.
کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به جرح در طول تعطیلات اخیر
سلیمی ادامه: تحلیل آمارها نشان می‌دهد که در سطح شهر مشهد به جز یک مورد تصادف منجر به فوت عابر پیاده که آن هم در بافت حاشیه‌ای و در مسیر جاده سرخس و میامی بوده، در بافت مرکزی و مسیرهای اصلی که معمولا زائران و مسافران در آن رفت‌وآمد می‌کنند، حادثه قابل توجهی نداشتیم. در بخش تصادفات منجر به جرح نیز شاهد کاهش 15 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بودیم که نشانگر مناسب بودن وضعیت ایمنی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به علت کاهش تصادفات در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته گفت: نمی‌توان کاهش این تصادفات را به‌طور کامل به عملکرد پلیس ارتباط داد، بلکه سازمان‌ها و دستگاه‌های گوناگونی نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند. درواقع تلاش همه دستگاه‌های ایمنی و امدادی، توجه رانندگان و مردم به رفتارهای ترافیکی خود و عملکرد مناسب پلیس راهنمایی و رانندگی منجر به ایجاد شرایط مطلوبی در زمینه بهبود وضعیت ترافیکی و تصادفات شده است.
وی با اشاره به ترخیص ساده‌تر خودروی زائران از پارکینگ‌ها به‌علت توقف‌های نامناسب در سطح شهر، تصریح کرد: برای خودروهایی که وارد طرح ترافیک می‌شوند تنها اعمال قانون به‌صورت سیستمی و به‌وسیله دوربین‌های هوشمند صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که هیچ خودرویی به‌دلیل ورود به طرح ترافیکی به پارکینگ منتقل نمی‌شود. از سویی دیگر برابر با آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی و قانون اخذ جرایم، توقف خودرو در نقاطی که تابلو حمل با جرثقیل نصب است یا هرگونه توقفی که منجر به سد معبر دیگران شود مانند پارک خودرو جلوی درب ورودی منزل دیگران و... به پارکینگ منتقل می‌شود.
سلیمی خاطرنشان کرد: البته در این رابطه متناسب با تعطیلی‌های چند روز اخیر، تسهیلات و تمهیداتی را به‌ویژه برای زائران و خودروهایی که دارای پلاک‌های غیر از مشهد هستند، پیش‌بینی کردیم. درواقع زائران به‌محض مراجعه به پارکینگ‌ها بدون احتساب مدت توقیف (که در قانون پیش‌بینی شده از 72 ساعت تا یک هفته) با کمترین مدارک و حداقل شرایطی که برای ترخیص خودرو نیاز است خودروی خود را ترخیص و دریافت کردند.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها