رییس پلیس تهران بزرگ از ایجاد بانک اطلاعاتی از مزاحمین نوامیس خبر داد.

«دور دور کردنِ با ایجاد مزاحمت خیابانی» جرم است

سردار حسین رحیمی (رییس پلیس تهران بزرگ) گفت: دور دور کردن در خیابان خلاف نیست، چراکه ممکن است برخی افراد به همراه دوستان در خیابان دور بزنند و کار خلافی مرتکب نشوند، اما برخی‌ها با دور دور کردن اقدام به ایجاد مزاحمت خیابانی می‌کنند، از همین‌رو ما عنوان این موضوع را نیز تغییر داده و از آن با عنوان مزاحمین نوامیس یاد می‌کنیم و بانک اطلاعاتی در همین خصوص ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اینا وی ادامه داد: چنانچه افرادی بر اساس این سامانه تکرار جرم داشته باشند، با هماهنگی که بین پلیس و دستگاه قضا ایجاد شده است، با این افراد نیز برخورد خواهد شد و اگر یک‌بار مرتکب تخلف شوند، خودروی آنها به مدت یک هفته توقیف خواهد شد، اما چنانچه این موضوع ادامه پیدا کند، بنا به دستور قضایی افراد بازداشت هم خواهند شد.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌ها و خودروها قطعا باید دارای پلاک بوده و موتورسیکلت‌ها حتی اگر کمتر از 250 سی سی نیز باشند، باید دارای پلاک باشند و تردد موتورسیکلت‌های فاقد پلاک تخلف است. البته ممکن است، در برخی موارد پلیس این موتورها را نبیند، اما در صورتی که مشاهده کند، قطعا توقیف و به گمرک تحویل داده خواهد شد.

سردار رحیمی همچنین در پاسخ به این سوال که ارسال پیامک از سوی پلیس امنیت اخلاقی باعث ایجاد اختلال در کار عده‌ای از رانندگان اسنپ شده بود، آیا این موضوع برطرف شده است،‌ ادامه داد: ممکن است ارسال این پیامک‌ها از سوی پلیس امنیت اخلاقی برای برخی افراد مانند رانندگان ایجاد مشکل کرده و باعث اختلال در کار آنها شود، از همین‌رو ما به همه همکاران‌مان اعلام کردیم تا با برخورد محترمانه اعتراضات و ایرادات را گوش کرده و چنانچه اشتباهی شده است، رفع اثر کنند.

وی ادامه داد: البته رانندگان اسنپ نیز باید به مسافران تذکر بدهند، چراکه خودروی آنها مانند یک مکان عمومی است و آنها مسئول آن هستند.

رییس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اجرای طرح زیست شبانه بعد از ماه مبارک رمضان گفت: ما به شورای شهر نیز اعلام کرده‌ایم که با اصل زیست شبانه در تهران مخالف نیستیم، اما شرط ما این است که اجرای این طرح پیوست ترافیکی، امنیتی و انتظامی داشته باشد. پیوست انتظامی، امنیتی و ترافیکی هم برای مردم و هم برای اصناف لازم است. در همین مدت که طرح شبانه برگزار شد، چندین مورد درگیری گزارش شده است، بنابراین ما باید پیش‌بینی لازم را داشته باشیم.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرای زیست شبانه به مجوز اماکن برای اصناف نیاز است، خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی می‌گوییم، برای زیست شبانه نیاز به پیوست انتظامی است، یعنی موضوعاتی مانند پلیس اماکن، پلیس راهور و پلیس پیشگیری را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها