البرز- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: پروژه پارک ملی ایران کوچک در مراحل پایانی ساخت قرار دارد وبه زودی به پایگاهی برای ایجاد جریان هنری و فرهنگی در کرج مبدل می شود.

احداث پروژه  پارک ملی" ایران کوچک" در مراحل پایانی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، پیام بضاعتی پور اظهار کرد:  زیرسازی پروژه پارک ملی کرج شامل گودبرداری و فنداسیون به اتمام رسیده و سازه‌ها از جمله خانه‌های اقوام ایرانی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: البته همه خانه‌های اقوام در داخل این پارک شاخته نمی‌شود و برخی از آنها در استان‌های دیگر ساخته و بعد از تکمیل، به پارک ایران کوچک انتقال و نصب می‌شوند.

این مسئول توضیح داد: خانه و سازه‌ها شامل خانه ترکمن، سیاه چادر بختیاری، نخلستان جنوب، خانه خزری، ارگ بم، روستای کندوان و ... است و به نوعی تلاش کردیم نمادی از هراستان کشور را در این پارک داشته باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: این پارک در ضلع جنوب شرقی بلوار جمهوری، ابتدای بلوار ماهان در مساحتی بالغ بر هفت هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

بضاعتی پور ابراز کرد: تاکنون برای این پارک حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده و در صورتی که باقی اعتبارات به موقع تخصیص یابد و مشکلی ایجاد نشود، پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۰ درصد پروژه به پایان برسد.

وی افزود: بنا شده پارکینگی در مجاورت این پارک ساخته شود که به نظر می‌رسد اتمام آن مقداری زمان بر باشد و علاوه براین یک رستوران سنتی هم در داخل این پارک با مشارکت بخش خصوصی ساخته میشود که ممکن است فرایند اتمام این مجموعه را طولانی تر کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج با اشاره به اینکه نمونه‌هایی مثل پارک ایران کوچک در شهرهای مطرح دنیا وجود دارد، گفت: شهرهای بزرگ دنیا پارک‌های موضوعی به سبک پارک ایران کوچک دارند و این ایده صرفا مخصوص کرج نیست.

وی اظهار کرد:به گفته مقام معظم رهبری کرج ایران کوچک است و در تلاش هستیم هر گوشه از این پارک معرف قومی خاص باشد.

این مسئول افزود: به دنبال ساخت آمفی تئاتری در مرکز این پارک هستیم که این فضا جریان هنری و فرهنگی اقوام مختلف را در طول فصول مختلف جاری می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها