همدان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: شعار امسال اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد است و کانون اساتان همدان هم ۲۰ هزار عضو فعال دارد.

کانون پرورش فکری استان همدان۲۰ هزار نفر عضو فعال دارد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمد رضا جوادی ظهر امروز در نشست خبری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همدان به مناسبت فرارسیدن اوقات فراغت تابستانی اظهار کرد: جامعه هدف دانش آموزان همدان ۲۸۰ هزار نفر است که از این تعداد ۶۰ هزار نفر آن عضو کانون پرورش فکری استان همدان هستند و ۲۰ هزار نفر هم از این تعداد عضو فعال کانون محسوب می شوند.
 وی افزود: کانون برنامه های آموزشی خود را برای افزایش توانمندی جامعه هدفش در قالب ۴۰ بسته برنامه فرهنگی  و آموزشی و هنری اجرایی کرده است؛ اخیرا هم برنامه های علمی و دینی به مجموع برنامه های کانون افزوده شد.
 وی از جمله این برنامه ها را آموزش و معرفی شخصیت‌های مختلف به صورت خلاقانه نام برد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است تا جامعه هدفی را که به امکانات کانون در قالب کانون های سیار شهری روستایی دسترسی ندارند توسط کانون مجازی آموزش دهد.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  بیش از ۵۰ سال سال سابقه فعالیت دارد  وجامعه هدفی سنی  ۶ تا ۱۷ سال را برای خود تعیین کرده و د رتلاش است با در نظر داشتن اصول سه گانه خلاقیت، لذت و سادگی این جامعه هدف را با مسایل مورد نیاز آشنا کند.
 جوادی گفت:  کانون پرورش فکری استان  در قالب ۲۸  مرکز فرهنگی ثابت شهری، ۹ کتابخانه سیار روستایی ، یک کتابخانه سیار شهری حاشیه شهر و ۳ کتابخانه پستی و ۲ مرکز فرهنگی هنری در همدان و ملایر خدمات خود را ارایه می‌کند.
 وی برنامه های اجرا شده کانون را  شامل  ۲۸ عنوان کارگاه آموزشی ( نقاشی، سفالگری، طنز نویسی، پویانمایی، سرود، نقالی و شاهنامه خوانی، موسیقی، روباتیک، چرتکه، خوشنویسی کاردستی و  غیره) ۲۴ عنوان فعالیت ( پویش فصل گرم کتاب، قصه گویی، کتابخوانی، تحقیق و پژوهش و غیره)، ۲۸ عنوان برنامه محوری فرهنگی بین المللی، ملی و استانی ( جشنواره قصه گویی، توسعه کتابخوانی، مهرواره بازی های بومی و محلی، برگزاری کارگاه های آموزش مهارتهای زندگی ویژه کودکان و نوجوانان و والدین اعضا ) و مانند این نام برد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان اظهار کرد: با قیاس برنامه های سال قبل با سال قبل تر از آن می توان پیش بینی ۵  تا ۱۰ درصدی را در اجرا و محقق  برنامه ها دید. 
انتهای پیام//.

برچسب‌ها