دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی گفت: تاکنون دستورالعملی درباره بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام های زیر 100 میلیون تومانی اعلام نشده است.

بخشودگی جرائم تسهیلات زیر 100میلیون درانتظار ابلاغ دولت

حسن مونسان در گفتگو با قدس آنلاین در مورد بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام های زیر 100 میلیون تومان و پرداخت تنها اصل تسهیلات اظهار داشت:تاکنون از طرف بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اگرچه این موضوع در بودجه سال جاری مطرح شده و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است و طبیعتا در بودجه امسال باید لحاظ شود ، اما تاکنون هیچ دستورالعملی درباره آن صادر نشده است و نیاز است تا اعتبار آن از سوی دولت تامین و سپس ابلاغ شود.

دبیر کمیته هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی افزود: در صورت مشخص شدن سازوکار اجرایی این موضوع و ابلاغ آن به شبکه بانکی، بانک ها به سرعت آن را اجرا خواهند کرد زیرا این موضوع در سال های 95 و 96نیز اجرا شد و به محض ابلاغ و تامین منابع ، بانک ها نسبت به اجرای آن اقدام کردند.  

گفتنی است برخی بانک ها با علم به این که این مصوبه مجلس ، امسال اجرایی خواهد شد ؛ قبل از ابلاغ بانک مرکزی ،به دنبال اعمال فشار به افرادی هستند  که تسهیلات معوق دارند و شامل این طرح می شوند تا علاوه بر اصل تسهیلات، سود و جریمه دیرکرد را نیز از آنها دریافت کنند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها