۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد خبر: 659633

همدان- مدیر کل محیط زیست استان همدان گفت: اخیرا با همراهی مردم و بررسی کارشناسی متخصصان محیط زیست که دبیر کارگروه غار شناسی استان هستند چهل وسومین غار(ارتفاعات بانه سر) در استان همدان کشف شده است.

 چهل‌وسومین غار همدان کشف شد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عادل عربی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست گفت: این غار  ۱۵ متر طول  و ۵ارتفاع دارد و غار به عنوان یک اثر ملی و طبیعی هم معرفی شده است و در مرحله تصویب در شورای عالی محیط‌زیست کشور است تا به عنوان محیط گردشگری حفاظت شده به صورت خردمندانه از هر تخریبی در امان بماند و استفاده شود.
مدیر کل محیط‌زیست استان همدان شعار امسال هفته محیط زیست را  کاهش‌آلاینده‌ها، آسمان آبی و زمین سبز عنوان کرد و اظهار داشت: باید محیط زیست سالمی را که از گذشتگان تحویل گرفتیم با تلاش همت نگهداری و سالم به آیندگان تحویل دهیم که در این حوزه محیط زیست استان همدان هم نظارت های قانونی خود را انجام داده است.
 عربی افزود:در سال‌های اخیر رسانه‌ها هم بازوی قدرتمندی برای حفاظت از محیط زیست بودند و با اطلاع‌رسانی صحیح محیط‌زیست استان را برای حفظ محیط زیست طبیعی استان یاری دادند. که به دلیل این تعامل و همدلی و مشارکت از آنان قدردانی می کنم.
 مدیر کل محیط زیست استان همدان گفت: سال قبل کوهستان گرین به عنوان منطقه شکار ممنوع در استان اعلام شد و همچنین بخشی از منطقه الوند هم مجوزهای محیط زیستی را به دست آورد. برای اجرایی شدن بند«ز» ماده ۳۸(مدیریت سبز) برنامه ششم توسعه  هم دوره‌های آموزشی برگزار کردیم و ارزیابی آن به سازمان مدیریت اعلام خواهد شد.
وی بدون اشاره به تعداد صنایع آلاینده استان همدان اظهار داشت: این صنایع هر سال فصل به فصل پایش زیست محیطی می‌شوند و در فرایند اجرای قانونی وظایف خود فقط ۱۹ مورد شاخص‌های محیط‌زیستی را نداشتند و با بهره‌برداری آنها مخالفت شده است. صنایع آلاینده استان فصل به فصل کاهش می‌یابد که نشاندهنده تعهد و مسئولیت پذیری صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی اهتمام در حفاظت از محیط زیست و کنترل آلاینده‌های است.
مدیر کل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه برای نخستین بار توانستیم از بین شاخص‌های اختصاصی نمره کامل را از آن خود کنیم گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۲۲ مورد استقرار واحدهای اقتصادی بررسی و ۲۴۰ مورد توسعه و تغییر خط واحدهای اقتصادی صنعتی، خدماتی و کشاورزی و ۱۱۱ مورد بهره‌برداری از این واحدها انجام شد که با ۱۹ مورد مخالفت شد.
عربی درباره وضعیت پسماند هم  گفت: پسماندهای بیمارستانی بی خطر سازی و سپس دفن می‌شود اما عمده مشکل محیط زیست در زمینه مدیریت پسماندهای بخش خصوصی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته رتبه اول کشور در اعتبارسنجی داده‌های کیفیت هوایی استان را از آن خود کردیم و در ارزیابی عملکرد ادارات کل نیز رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.

برچسب‌ها