رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد مقدس در مورد آمار بازیافتی زباله‌های خشک در مشهد توضیحاتی داد.

چند درصد از زباله‌های خشک در مشهد بازیافت می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاجیان شهری اظهار داشت: رویه بودجه‌ریزی و تصویب بودجه در سال جاری تغییر کرد و آنچه را که شهرداری خود به عنوان پروژه پیشنهاد داده بود، تایید و تصویب نشده بلکه ما تاکید داشتیم باید آنچه که مردم خواسته‌اند در اولویت قرار گیرد که از کانال پیام‌های مردمی ۱۳۷ نیز بهتر می‌توان به این اولویت‌ها دست یافت و آن را در فصل بودجه‌ریزی بکار بست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهدمقدس گفت: در حوزه پسماند، به بازمهندسی روش‌های موجود روی آورده‌ایم که این مهم در سایر حوزه‌ها از جمله آب نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ معتقدم در تعامل دو سویه با مردم و استارتاپ‌ها، هم می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و هم بهره‌وری و سرعت کار را افزایش دهیم.

حاجیان شهری خاطرنشان کرد: در منطقه ۹ شهرداری، کار جدیدی در حوزه جمع‌آوری پسماندها و تفکیک زباله از مبدا آغاز شده که در همه شهر تسری خواهد یافت.

وی افزود: بودجه‌های فرهنگی و فرهنگ شهروندی متاسفانه به خوبی هزینه نشد که امسال در نظر داریم با نظارت بیشتر بر این حوزه، شاهد هزینه کرد بودجه فرهنگ شهروندی در برنامه‌های مربوط به خود برای ارتقای آن باشیم.

حاجیان شهری ادامه داد: ۳۰ درصد زباله‌های شهر مشهد زباله خشک بوده که ۲۳ درصد قابل بازیافت است و در حال حاضر تنها حدود ۱۱ درصد از آن بازیافت می‌شود یعنی موفقیت چندانی نتوانسته‌ایم در این حوزه کسب کنیم؛  پس تلاشمان بر این است که حوزه پسماند را از هزینه بر بودن به سمت درآمدزایی پیش بریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها