عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از عوامل عمده و قطعی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده حداکثری از فرصت حضور جوانان در کشور و جریان های جوان انقلابی می باشد.

اقتدار جهانی انقلاب اسلامی استکبارجهانی  را  مستاصل کرده  است /تمرکز بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان گرایی  در امور است

به گزارش قدس آنلاین،حضرت آیت الله احمد علم الهدی (دامت برکاته) نماینده ولی فقیه در استان  خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در بیست و ششمین نشست روسا و سرپرستان دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: از جریان های زنده جوان انقلابی  باید در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده مناسب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه  بیانیه گام دوم انقلاب رهنمودی برای جدی تر گرفتن انقلاب است، تصریح کرد: در زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و اگر مردم انقلاب را جدی نگیرند و جامعه دینی در یک حرکت فعال ابتکاری مسیر انقلاب را ادامه ندهد هیچ کدام از رهنمودهای مقام معظم رهبری  (مد ظله العالی)در  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: تحقق دورنما و چشم اندازی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده اند با مسائل مختلفی روبرو است و دستیابی به چشم اندازهایی که در پایان هر فصل ارائه شده است آسان نمی باشد و نیازمند کار جهادی است.

امام جمعه مشهد مقدس  بیان داشت:  معجزه رهبری مقام معظم رهبری و ابعاد آن هنوز برای خیلی ها قابل درک و فهم نمی باشد، زیرا بعد ازپایان جنگ تحمیل هشت سال دفاع مقدس و رحلت امام خمینی (ره) جریان فرهنگی و ارزشی انقلاب دریک دست انداز شدیدی قرار گرفت و با وجود توسعه غربی اقتصادی دوران سازندگی، توسعه سیاسی انحرافی دوران اصلاحات و  فراز و نشیب های اجتماعی داخلی ، رهبری معظم انقلاب کشور را 30 سال رهبری کردند و با یک معجزه خاص کشتی نظام را در این طوفان ها و امواج سهمگین به 40 سالگی رسانند که در حال حاضر در یک اقتدار جهانی و منطقه ای در بالاترین نقطه قرار دارد که این موضوع استکبارجهانی  را  مستاصل کرده  است .

ایت الله علم الهدی (دامت برکاته) ادامه داد:  40 سالگی دوم انقلاب زمان جدی گرفتن انقلاب است  وبه هر اندازه ای که بتوانیم جامعه و توده دینی خودمان را در عرصه های انقلاب مشارکت دهیم به همان اندازه انقلاب جدی تر خواهد شد و اگر انقلاب برای مردم جدی نشود سرفصل های بیانیه گام دوم انقلاب تحقق پیدا نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه از فرصت ها و ابزارها برای حضور مردم در جریان انقلاب باید به صورت حداکثری استفاده کرد، افزود: به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید از سرمایه ها و ابزار در اختیار انقلاب برای حضور مردم در جریان های انقلابی استفاده بهتری صورت بگیرد که تاکنون بهره برداری مناسبی از این فرصت ها و ابزار صورت نگرفته است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه حضور مردم در مراسم هایی نظیر روز قدس و 22 بهمن به صورت خودجوش و بر اساس عشق به انقلاب و دعوت رهبری و مراجع  است،  اظهار داشت: آمار حضور مردم در نماز جمعه مشهد دو برابر نماز جمعه تهران اعلام شده است و مردم از ساعت ها قبل برای حضور در این فریضه دینی در حرم مطهر حضور پیدا می کنند.  از طرفی باید به موضوع راهپیمائی های بعد از نماز جمعه به عنوان یک ظرفیت بزرگ توجه شود و این  راهپیمائی های برای موارد مهم و به صورت حساب شده صورت بگیرد و به نوعی نباشد که مردم نسبت به این راهپیمائی ها احساس بی تفاوتی کنند.  

عضو مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه برنامه ریزی ها باید به صورت متمرکز صورت بگیرد و شورای هماهنگی تبلیغات باید جلسات مداوم را در طول سال برگزار کند و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف صورت بگیرد،  افزود: عمده خطاب بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان است و جریان جوان گرایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند باید مورد توجه قرار بگیرد و جریان های جوان زنده و ریشه دار  نظیر بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید به طور مباشراجرایی  در فعالیت ها و به صورت مستقیم  دخالت داده شوند و با برنامه ریزی متمرکز از حضور آنها استفاده شود.  

  

* امروز انقلاب اسلامی مقاوم است

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  نیز در این مراسم اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب در راستای دفاع از حقانیت انقلاب و جریان زنده و پویای آن است که باید از طریق این بیانیه آن رابرای نسل جوان که از زمان پیروزی انقلاب فاصله زیادی دارند بازگو کرد.

وی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی ایران حرکتی مردمی، صادق و اصیل بود که با خواست و آراء مردم به ثمر رسید،تصریح کرد: امروز و بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب ، دشمنانی که در ابتدا به دنبال  انکار انقلاب بودند آن را به‌عنوان واقعیت بزرگ و مقتدر به رسمیت می شناسند که دستاوردهای علمی ایران در زمینه های مختلف تاییدی براین موضوع می باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی به کشور قدرت بازدارندگی داد، گفت : تهدید ایران امروز معنایی ندارد ، آمریکا هر کجا مقاومت ببیند وارد جنگ نمی‌شود و در حال حاضر انقلاب اسلامی مقاوم است و حتی در این زمینه برخی کشورها از ایران  الگوی می گیرند. از طرفی سال‌های پیش روی انقلاب، اگرچه با سختی های فراوان است  اما پیروزی های بزرگی نیز در انتظار کشور است که البته این پیروزی ها با افراد ناامید و خسته به دست نخواهد آمد.

صفارهرندی  با اشاره به رویش ها و ریزش های انقلاب اسلامی و اینکه برآورد کلی این رویش ها و ریزش ها، نشان دهنده زنده بودن انقلاب است،بیان داشت: اگرچه برخی مردم در برهه های از زمان انتقاداتی از عملکرد برخی مسئولین دارند اما نسبت به نظام پای بند بوده و از ان دفاع می کنند و در نهایت این مردم هستند که  پشیبان انقلاب هستند و از اصل انقلاب، حراست و حمایت می کنند. 

برچسب‌ها