استاندار خراسان رضوی گفت: در خصوص فرودگاه جدید شهر مشهد نیز از منابع غیر دولتی استفاده می‌شود. این طرح را شهر فرودگاهی می‌گوییم زیرا اقتصادی است اما اگر بگوییم فرودگاه، ممکن است اقتصادی نباشد.

ایجاد شهر فرودگاهی مشهد با استفاده از منابع غیر دولتی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‎حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در دفتر استاندار، اظهار کرد: ما باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی قرار داریم و شاید این امر در کارگزاران دولت و مردم اتفاق نیفتاده باشد. سیاست‌های کلان اقتصادی یا شوراهایی که توسط دولت در سطح ملی سیاست‌های اقتصادی را تعیین تکلیف می‌کنند، منجر به رشد اقتصادی در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم رشد اقتصادی بسیار خوبی را تجربه کردیم، عنوان کرد: با خروج دیوانه‌ای از برجام، دولت در شرایطی قرار گفت که دیگر نمی‌توانیم برنامه‌های رشد اقتصادی را با همان سرعتی که در دولت یازدهم شروع شد، دنبال کنیم.

رزم‎حسینی افزود: ما با آگاهی از این موضوع به سمتی رفتیم تا از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی در استان استفاده کنیم، باید همراهی و همدلی ایجاد شود و مساله اصلی استان بحث توسعه باشد. فعالان و نمایندگان با هر سلیقه‌ای با دولت و نماینده دولت همراهی کردند و ارکان حکومت در خراسان با همبستگی، مقدمه کار توسعه خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سپرده‌های بانکی استان 90 هزار میلیارد تومان و رتبه سپرده‌های استان در سال 97 چهارم است اما منابع دولتی حدود 10 هزار میلیارد تومان در استان بوده و از این 90 هزار میلیارد تومان تنها 56 درصد تسهیلات پرداخت می‌شود و مابقی به سایر استان‌ها می‌رود، بنابراین یکی از برنامه‌های ما در استان این بود که کسب و کار را به سمتی ببریم تا نه تنها سرمایه خارج شده از استان بازگردد، بلکه منابع را نیز از سایر استان‌ها جذب کنیم.

وی ادامه داد: این کار باید با همراهی همه دستگاه‌های حکومت صورت گیرد. دستگاه قضایی برای امنیت سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه‌گذاران بسیار موثر است. امیدوارم در استان با همراهی همه حکومت بتوانیم به این امر دست یابیم. به همین منظور الگوی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردیم و به سمتی می‌رویم که این 90 هزار میلیارد تومان را مدیریت کنیم. تحریم‌ها حتما اثر دارد اما به هر صورت می‌توانیم با ظرفیت‌های داخلی بخشی از رونق تولید را سرعت دهیم.

رزم‎حسینی با اشاره به طرح همیاران آب در استان، تصریح کرد: آب در استان قیمت ندارد. با کمک نخبگان استانی به طرحی جامع، هم‌افزا و اجماعی رسیدیم. کاری که در دولت یازدهم توسط آقای رشیدیان انجام شد، انتقال آب چابهار بود که در دولت یازدهم هم دنبال شده، مقدمات کار صورت گرفته و ما کار را دنبال خواهیم کرد. این طرح توسط بخش غیر دولتی کمک شده و 70 درصد پیشرفت داشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: حاشیه‌نشینی شهر مشهد بسیار مهم است. هم اکنون با توافقی که در سطح استان صورت گرفته، 10 هزار و 500 واحد را با مشارکت استانداری، شهرداری و بخش خصوصی در بافت خود حاشیه نه در قالب دیگر ایجاد خواهیم کرد. این آسیب 70 ساله‌ای است که نمی‌توان یک ساله تمام کرد. بحث دفاتر تسهیلی در حاشیه شهر مشهد، طرح نجات و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های استان است.

وی بیان کرد: در خصوص فرودگاه جدید شهر مشهد نیز از منابع غیر دولتی استفاده می‌شود. این طرح را شهر فرودگاهی می‌گوییم زیرا اقتصادی است اما اگر بگوییم فرودگاه، ممکن است اقتصادی نباشد. 30 میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند و پیش‌بینی این است که تا سال 1400، 50 میلیون زائر وارد مشهد می‌شود. در حال انجام دادن کارها هستیم و در دستور کار ما است که امیدواریم کمک شود.

برچسب‌ها