همدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با افزایش بهره‌وری در سطح و افزایش راندمان آبیاری و تولید پیروز میدان جنگ اقتصادی هستیم که دشمن بر علیه نظام اسلامی ما راه انداخته است.

 با افزایش بهره‌وری در سطح پیروز جنگ اقتصادی هستیم
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منصور رضوانی جلال عصر پنجشنبه درمراسم بزرگداشت پیشکسوتان جهاد شهادت استان همدان گفت: در آغاز انقلاب روستاهای محروم به همت جهادگران از کمبودها رها شدند؛ تا در جنگ جهادسازندگی توان پشتیبانی و حمایت رزمی خود را از رزمندگان عملیاتی کند و به فرموده بنیانگذار انقلاب امام ره جهادگران سازندگی لقب سنگر سازان بی‌سنگر را بدست آورد.
وی افزود: اکنون تلاش جهادگران بعد از جنگ وارد شدن به میدان  رزم اقتصادی است تا امنیت غذایی کشور که مسئولیت مهمی است را تامین کنند در این حوزه در استان همدان با زیر پوشش قرار دادن150 هزار هکتار اراضی کشاورزی باآبیاری نوین و کشت نشایی موفقیت‌های را بدست آورده است تا به بهره‌مندی از توان متخصصان کشاورزی راه‌های پیروزی در جنگ اقتصادی را که دشمن بر علیه نظام اسلامی راه انداخته است طی کند.
 رضوانی جلال  با یادآوری اینکه اکنون در استان همدان سالانه 4.9 تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود. گفت: در حالیکه در قبل از انقلاب در ایران فقط 26 میلیون تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شد؛ اکنون به مقدار تولید 112 میلیون‌تن در کشوررسیده است یعنی وابستگی به خارج از کشور با تلاش شبانه‌روزی کشاورزان و متخصصان این بخش و سیاستگذاران آن به حداقل رسیده است.
 وی افزود:  رویکرد جهاد کشاورزی در گام دوم مورد تاکید مقام معظم رهبری بهره‌مندی ازدستاوردهای نوین برای تولید است که تاکنون به موفقیت‌های مهمی در آن رسیده است نمونه آن کشت نشائی در کشور  و استان همدان است که مقدار مصرف آب را با توجه محدودیت‌های موجود در بارش‌ها و خشکسالی به حداقل می‌رساند.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشاورزان همیشه به دنبال تامین خودکفایی کشور و رهایی کشور از وابستگی بودند و تعهد خود را به کشور  و نظام اسلامی با افزایش تولید در سطح و بهره‌وری بیشتر از منابع موجود در بخش‌کشاورزی  و تقدیم شهدایی عزیز به انقلاب نشان دادند.

برچسب‌ها