البرز- سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه این کلانشهر درحوزه بازیافت مواد پلیمری جایگاه نخست را در میان شهرهای بزرگ کشور در اختیار دارد، گفت: مدیریت پسماند باید از حالت سنتی خارج شود و مردم در مدیریت مدرن مشارکت داشته باشند.

جایگاه نخست کرج در بازیافت "مواد پلیمری"

احمد خیری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بدون شک فرهنگ سازی دربحث مدیریت پسماند نوعی سرمایه گذاری برای آینده است چراکه تنها با این کار می توان از اتلاف انرژی و برخی هزینه های هنگفت دفع زباله جلوگیری کرد.

وی در توضیح بیشتر در خصوص راهکارهای مناسب جهت فرهنگ سازی عمومی گفت: فرهنگ سازی و تغییر گفتمان سنتی زمان خاص خود را می خواهد این در حالی است که با حمایت و تبلیغات چهره های برجسته ورزشی، هنری و اجتماعی می توان اذهان عمومی را جهت ایجاد تغییر در سبک زندگی آماده کرد، از همین رو پویش های فرهنگی نظیر "هشتگ از خودمان شروع کنیم" و "نه به زباله" در حال شکل گیری است.

 سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان این که هرساله هزینه زیادی صرف دفع شیرابه زباله ها می شود گفت: مردم تنها با کاهش و حذف رطوبت از زباله می توانند تولید شیرابه و در نهایت هزینه های هنگفت مقابله با آن را کاهش دهند.

خیری از جمع آوری چرخ های جمع آوری ضایعات از سطح شهر خبرداد و گفت: با اخذ مجوز قضایی مقرر شده تا وانت بارهای مشخص از اواخر تیرماه سال جاری بجای چرخ های فعال ضایعات را از سطح شهر جمع آوری کنند.

وی با تکذیب بحث انتقال مرکز دفع زباله از حلقه دره به مکانی دیگر گفت: باید پذیرفت از ابتدا در خصوص مرکز دفع زباله فعالیت کارشناسی شده صورت نگرفته و مکان فعلی آن چنان مناسب این فرایند نیست این در حالی است که باتوجه به این که تعیین مکان ثانویه برای دفع زباله هزینه زیادی را می طلبد وزمینه ساز آلودگی جدید زیست محیطی است لذا سازمان پسماند مخالف این اقدام است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ضمن پیش بینی از آینده دفع پسماند در کرج گفت: با استمرار اقدامات حال حاضر جهت هوشمند سازی مدیریت پسماند، پیش بینی می شود تا ظرف مدت ۵ سال آینده تفکیک زباله به ۷۰ درصد افزایش و دفع آن کاهش چشمگیری خواهد یافت.

.

برچسب‌ها