سازمان اتوبوسرانی مشهد در روزهای تعطیل از اتوبوس های اسکانیا (یورو ۴ ) برای تردد در سطح شهر و ارائه خدمات استفاده نمی کند که این موضوع گلایه هایی را از سوی شهروندان در بر داشته است.

توقف اتوبوسهای یورو 4 مشهد در روزهای تعطیل/ ایجاد مشکل برای مردم ومعلولان به بهانه صرفه جویی/ لوازم یدکی اتوبوسهای اسکانیا کمیاب است

به گزارش قدس آنلاین و بنا بر مشاهدات میدانی، سازمان اتوبوسرانی مشهد در روزهای تعطیل وهمچنین جمعه ها اتوبوس های یورو ۴ خود را در پارکینک ها نگهداری کرده و از ورود آنها به چرخه حمل و نقل درون شهری  ممانعت می کند. این در حالی است که بسیاری از اقشار جامعه از جمله اقشارآسیب پذیرو معلولان ، تنها امیدشان برای تردد در سطح شهر  به ناوگان حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات مناسب از سوی آنها است. از طرفی مسئولان اتوبوس رانی نیز دلیل این عدم استفاده را صرفه جویی در بیت المال اعلام می کنند که انتظار می رود این صرفه جویی تنها در همین مقوله خلاصه نشود

* روزهای تعطیل را  به ناچار باید در منزل سپری کنم

یک شهروند مشهدی در این باره گفت: ارائه خدمات سازمان اتوبوس رانی در روزهای تعطیل بسیار ضعیف است .

محمد اکبری در ادامه به قدس آنلاین اظهار داشت: این در حالی است که در روزهای تعطیل ، من و خانواده ام  مجبور هستیم برای تردد در سطح شهر از اتوبوس های درون شهری استفاده کنیم که علاوه بر سرفاصله زمانی که در روزهای تعطیل افزایش پیدا می کند و گاه تا ۴۵ دقیقا باید منتظر یک اتوبوس ماند، در تصمیمی جدید سازمان اتوبوس رانی در روزهای تعطیل از تردد اتوبوس هاییورو ۴  که دارای خدمات مناسب همچون امکانات سرمایشی هستند  در سطح شهرنیز جلوگیری می کند. و به جای اتوبوس در برخی خطوط نظیر خط ۲۰ از خودروی ون استفاده می کند که در قسمت خانم ها تنها چهار صندلی وجود دارد و ازدحام جمعیت بسیار زیاد می باشد 

میرجلالی، شهروند معلول مشهدی  نیز در این باره خاطر نشان کرد: در روزهای تعطیل به ناچار باید در منزل زندگی را سپری کنم زیرا اتوبوس های یورو ۴ که دارای قابلیت کاهش ارتفاع و ورود ویلچر را دارا می باشند در این روز تردد نمی کنند.  

* اتوبوس های یورو ۴ در روزهای پرمسافر استفاده می شوند

اما سید مهدی حسینی‌پویا مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در این باره به قدس آنلاین اظهار داشت: ما در زمان هایی از اتوبوس های یورو ۴ برای خدمات دهی به شهروندان استفاده می کنیم که مسافر بیشتری در سطح شهر وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه در روزهای تعطیل  تعداد مسافران بسیار کاهش پیدا می کند و به دلیل صرفه جویی در هزینه ها ، اتوبوس های اسکانیا)یورو ۴) در پارکینگ ها هستند و به جای آنها از اتوبوس های دیگر که فرسوده نیستند و دارای کولر می باشند استفاده می کنیم.

* رنگ اتوبوس سفید باشد یا زرد چه فرقی برای مردم دارد

حسینی پویا با بیان اینکه سرپانگه داشتن ناوگان اتوبوس رانی در شرایط فعلی که خرید قطعات و لوازم با مشکلات خاصی مواجه است، بسیار سخت است، افزود: ما از اتوبوس هایی استفاده می کنیم که فرسوده نباشند و دارای کولر باشند و استهلاک و هزینه کمتری داشته باشند و قطعات آن نیز در بازار موجود باشد ، حال اینکه رنگ این اتوبوس سفید باشد یا زرد چه فرقی برای مردم دارد.

وی افزود: در حال حاضر گاز کولر را با ۵برابر قیمت سال گذشته از تهران خریداری می کنیم و اتوبوسی که سال گذشته با ۴۰۰ میلیون تومان خریداری می شد الان به طور میانگین قیمت آن به ۲میلیارد تومان رسیده است.

حسینی پویا ادامه داد: حتی برای خرید برخی قطعات با اینکه اعتبار آن تامین شده است اما قطعات مورد نیاز در بازار یافت نمی شود، از این رو استفاده نکردن از اتوبوس های اسکانیا در روزهای تعطیل به نوعی صرفه جویی در هزینه های بیت المال نیز می باشد.  

انتهای پیام

برچسب‌ها