زنجان-رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری های نوین مجهز شده است.

۱۲۲۰ هکتار پروژه آبیاری نوین در استان زنجان افتتاح شد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مراسم افتتاح این پروژه ها  که ظهر سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد،صرفه جویی ۴.۶ میلیون متر مکعبی در مصرف آب کشاورزی و تثبیت اشتغال برای ۳۴۰ نفر را از آثار تجهیز یک هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری نوین  برشمرد و   تصریح کرد: اجرای آبیاری های نوین در اراضی کشاورزی افزایش عملکرد و درآمد در واحد سطح، تسهیل عملیات مکانیزاسیون، افزایش رضایتمندی بهره برداران بخش کشاورزی و تسهیل اجرای توصیه های کارشناسی در زمینه به زراعی را به دنبال دارد.

حسین جعفری عنوان کرد:  در راستای اهداف و سیاست های عالی دولت تدبیر و امید و مصوبه تجهیز ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، از ابتدای سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری های نوین مجهز شده و عملیات اجرایی بیش از ۴ هزار هکتار نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز برای اجرای آبیاری های نوین مطالعه و شناسایی شده است، اراضی مستعد اجرای آبیاری تحت فشار در استان زنجان را ۱۲۴ هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد:  از این سطح تاکنون ۵۴ هزار هکتار (معادل ۲۹.۵ درصد کل اراضی آبی و ۴۳ درصد اراضی مستعد) محقق شده است.

شایان ذکر است، در سفر معاون اول ریاست جمهوری به استان زنجان همچنین ۷ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید. پروژه ۱۸۰هکتاری آبیاری نوین با سرمایه گذاری۳۶ میلیارد ریال (۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی متقاضیان) و اشتغالزایی ثابت ۳۶ نفر امروز ۲۸ خرداد ماه در شهرستان خدابنده افتتاح شد.

گفتنی است، به طور همزمان یک هزار و ۲۲۰ هکتار انواع سامانه های نوین آبیاری باسرمایه گذاری ۲۰۴ میلیارد ریال در سطح استان زنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها