شنیده‌ها حاکی از آن است که «کاظم جلالی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از گزینه‌های جدی مطرح برای تصدی سفارتخانه ایران در مسکو است.

نماینده تهران، سفیر ایران در روسیه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین شنیده‌ها حاکی از آن است که «کاظم جلالی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از گزینه‌های مطرح و جدی تصدی سفارتخانه ایران در مسکو است و قرار است به جای «مهدی سنایی» عهده‌دار این سمت شود.

جلالی که خرداد ۱۳۹۵ به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس انتخاب شد، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه نیز هست.

جلالی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در رشته علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است و در ادوار ششم تا نهم مجلس نیز نماینده مردم شاهرود بوده است.

مهدی سنایی که پیش از تصدی سفارت ایران در مسکو، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بود، به جای سید محمودرضا سجادی عهده‌دار این سمت شد. سنایی آبان ۱۳۹۲ به عنوان سفیر ایران در مسکو منصوب و چهارم آذر ۱۳۹۲ از نمایندگی مجلس استعفا داد تا در سمت جدید مشغول به کار شود. نمایندگان مجلس دهم آذر ۹۲ با ۱۴۱ رأی موافق، با استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند از کسوت نمایندگی مجلس موافقت کردند. 

وی ۲۶ دی ماه ۱۳۹۲ استوارنامه خود را تقدیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها