مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: با هماهنگی سازمان های مردم نهاد وخیریه ها کمک های مردمی را به سمت صندوق های خیریه هدایت خواهیم کرد.

شناسایی ۱۰هزار متکدی در مشهد

حمید موسوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ساماندهی متکدیان یکی از مواردی است که با جدیت در استانداری خراسان رضوی دنبال می شود.

وی تصریح کرد: در چند شهرستان استان خراسان رضوی از جمله مشهد ،نیشابور،سبزوار،قوچان و تربت حیدریه مجتمع هایی دایر شده است که با مدیریت  فرمانداری و توسط شهرداری و نیروی انتظامی وهمکاری دستگاه هایی همچون شورای مبارزه بامواد مخدر ،بهزیستی ، کمیته امداد ،فنی وحرفه ای و اتباع ، متکدیان جمع آوری و سپس ساماندهی می شوند .

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی  افزود: پس از تحویل متکدیان به این مجتمع ها،  براساس وضعیت موجود فرد  به یکی از ارگان های مربوطه معرفی و اگر شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را  نداشته باشند با اخذ تعهد تحویل خانواده هایشان  می شوند و در برخی موارد با تهیه بلیط به شهرستان خودشان نیزبرگردانده می شوند .

موسوی بیان داشت: متاسفانه آمار متکدیان تحویل داده شده در سال ۹۷  به مجتمع مشهد  ۱۰ هزار نفر می باشد، این در حالی است که بسیاری از متکدیانی که در پوشش های موقر و در محل های شلوغ مثل بازار، مطب ها یا پایانه های اتوبوسرانی و مسافربری ظاهر می شوند، قابل شناسایی وپیگیری نمی باشند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش متکدیان جدای از مشکلات اقتصادی افراد، اعتقادات مذهبی مردم و کمک کردن های موردی  به این قشراست  که بدون هیچ گونه تلاشی در طول شبانه روز،  صاحب درامدهای هنگفتی می شوند که این پدیده زشت  باعث شده است چهره شهرهای  مذهبی و زائر پذیر همچون مشهد را زشت جلوه دهد .

موسوی تصریح کرد: سعی ما براین است که با هماهنگی سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها و افزایش اگاهی مردم بتوانیم کمک های مردمی را به سمت صندوق های خیریه هدایت و متمرکزکنیم تا نیازمندان واقعی نیز با مراجعه به خیریه ها کمک های لازم  را دریافت نموده واز  تکدی گری پرهیز کنند.

برچسب‌ها