عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن محکومیت کنفرانس اقتصادی بحرین، تأکید کرد که هدف از این کنفرانس از بین بردن مسئله فلسطین و فروش فلسطین در مزایده علنی است.

حماس: کنفرانس بحرین فروش فلسطین در مزایده علنی است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، روز گذشته طی سخنانی تاکید کرد: «معامله قرن را نمی‌پذیریم؛ چرا که این طرح حقوق آوارگان فلسطینی را از بین می‌برد و به زیان قدس هم هست.»

الحیه افزود: «اگر در ادعای رویارویی با معامله قرن صداقت داشته باشیم بایستی تمامی تماس‌ها با دشمن را کاملا قطع کنیم. چطور ممکن است هم با معامله قرن مبارزه کنیم و همزمان هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل و تحت تعقیب قرار دادن نیروهای مقاومت نیز ادامه داشته باشد؟»

وی در ادامه گفت: «اولین گام برای رویارویی با معامله قرن رهایی از توافقنامه اسلو است که مسئله فلسطین را نابود کرده است.»

این عضو حنش حماس درخصوص کنفرانس اقتصادی بحرین اظهار داشت: «کنفرانس بحرین با هدف از بین بردن مسئله فلسطین، فروش فلسطین در مزایده علنی و پرداخت اموال در قبال فروش حقوق و مقدسات است. در رویارویی با کنفرانس بحرین و معامله قرن ترامپ، با هم متحد هستیم. کنفرانس بحرین یکی از نمادهای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل است.»

کنفرانس اقتصادی بحرین از امروز به مدت دو روز با هدف ادعایی جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم‌سود به فلسطین برگزار می‌شود.

دولت آمریکا از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در اوایل سال 2017، در حال تدوین طرح سیاسی در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» بوده ولی تاکنون بندهای آن را فاش نکرده است. این طرح از سوی رژیم‌های عربستان، امارات، مصر و برخی کشورهای عربی حمایت می‌شود و گفته می‌شود طرح مذکور، فلسطینیان را مجبور خواهد کرد امتیازاتی به‌نفع اسرائیل، به‌ویژه درباره وضعیت شهر قدس و حق بازگشت آوارگان ارائه دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها