حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: اصل مسکن مهر اقدام درستی بود و توانست بخشی از نیازهای جامعه به مسکن را تأمین کند. وزرای دولت‌های آقای روحانی گرچه طرح مسکن اجتماعی و مسکن امید را مطرح کردند اما این طرح‌ها هیچ وقت عملیاتی نشد و دولت عملاً ناتوان از اجرای این طرح‌هاست.

اگر با نام «مسکن مهر» مشکل دارند، اسمش را عوض کنند/ دولت از اجرای طرح‌های مسکن سازی ناتوان است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره طرح مسکن مهر و تناقض گویی مسئولان دولتی درباره دستاوردهای این طرح، اظهار داشت: باید از مردم پرسید که آیا مسکن مهر کارایی داشته است یا نه، همان افرادی که هیچ وقت باورشان نمی‌شد بتوانند زیر سقف خانه خودشان زندگی کنند و در حال حاضر نیز در مسکن مهر سکونت دارند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: به نظرم طرح مسکن مهر با تمام انتقاداتی که به آن می‌شود، اقدام درست و سازنده‌ای بود. گرچه ممکن است در برخی مناطق نیز اشکالاتی درخصوص طرح دیده شود، بطور مثال ممکن است در جانمایی و مکان یابی این منازل ایراداتی باشد اما اصل و اساس مسکن مهر اقدام درستی بود و توانست بخشی از نیازهای جامعه به مسکن را تأمین کند.

نماینده مردم شاهین شهر افزود: آقای آخوندی طرح مسکن مهر را مزخرف خواند و مدعی بود که افتخار می‌کند حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکرده، این در حالی است که خود ایشان هیچ جایگزینی برای این طرح نداشت و علاوه بر آن در زمانی که در رأس کار بود هیچ اقدامی برای تکمیل و پیشبرد مسکن مهر انجام نداد.

وی همچنین گفت: دولت های آقای روحانی هم گرچه طرح مسکن اجتماعی و طرح مسکن امید را مطرح کردند اما این طرح‌ها هیچ وقت عملیاتی نشد و دولت عملاً ناتوان از اجرای این طرح هاست. بنابراین با اعترافی که مازیار حسینی معاون وزیر راه و شهرسازی داشته، بهترین راهکار این است که مسئولان وزارت شهرسازی از مدل مسکن مهر بهره ببرند. آقایان دولتی اگر با اسم مسکن مهر مشکل دارند بهتر است اسم آن را تغییر دهند اما الگو و شیوه ساخت مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه همانند مدل مسکن مهر باشد، بدین صورت که زمین در بحث معادلات اثری نداشته باشد تا آنهایی که باور نمی‌کنند روزی صاحبخانه شوند با این طرح بتوانند مالک منزل مسکونی خود باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها