لرستان_ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با  مواد مخدر لرستان در نشست خبری با اصحاب‌رسانه که صبح پنج‌شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، گفت: امروز مهم‌ترین مانع توسعه‌ی پایدار، مواد مخدر است.

مهم‌ترین مانع توسعه‌ پایدار مواد مخدر است

 به‌گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین؛ مجتبی بیرانوند با بیان اینکه در بحث روانی و اجتماعی، مواد مخدر یک تهدید جدی علیه بشریت محسوب می‌شود، اظهار کرد: به‌علت موقعیت خاص کشور، همسایه‌های ما تلاش می‌کنند تا با تولید مواد مخدر سرمایه‌های کشور را نابود کنند.

 وی افزود: نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گونه همکاری با این کشورها ندارد به‌طوری که در راستای مبارزه با مواد مخدر ۳هزار و ۸۱۱شهید و ۱۲هزار جانباز تقدیم به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی نموده است.

 وی با بیان اینکه سهم لرستان در راستای حفاظت از آرمان‌های انقلاب، ۵۶شهید و ۳۸ جانباز بوده است، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که بیش از ۵۰ درصد اعتبارات شورای مواد مخدر در مباحث فرهنگی استفاده شود.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۳نوع مواد مخدر وجود دارد، بیان کرد: علمی‌ترین راه پیشگیری از مواد مخدر، مباحث فرهنگی است.

این مسئول در ادامه گفت: از لحاظ کمی و کیفی بیش از ۵۱درصد رشد برنامه‌های تاثیر گذار را داشته‌ایم، امیدواریم این برنامه‌ها زمینه‌ی آگاه‌سازی هم‌وطنان باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان این نکته که در حال حاضر ۱۴۱ مرکز ترک اعتیاد و کاهش آسیب در سطح استان داریم، اضافه کرد: از این تعداد ۱۳۰ مرکز خصوصی و ۱۱مرکز دولتی است.

 مجتبی بیرانوند تصریح کرد: ۱۲۴مرکز کاهش آسیب از دانشگاه علوم‌پزشکی و ۱۷مورد تحت نظارت سازمان بهزیستی می‌باشند.

وی با بیان اینکه ۳۳مورد مرکز میان‌دوره که مجوز آن‌ها توسط بهزیستی صادر شده است، افزود: افرادی که خودشان می‌خواهند ترک مواد مخدر داشته باشند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ نفر در مراکز ماده‌ی ۱۶ که زیر نظر بهزیستی هستند، نگهداری می‌شوند، اظهار داشت: در بحث سلامت جامعه ۱۱تیم سیار در سطح استان فعالیت دارند.

 بیرانوند در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه  در سال ۹۶، ۶تُن و ۵۹۶کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: این رقم در سال ۹۷ به ۸ تُن و ۴۳۸کیلوگرم رسید.

 وی با بیان اینکه در سال ۹۶، ۳هزار و ۵۵۲ و در سال ۹۷، ۳هزار و ۵۲۰ نفر دستگیر شده‌اند، بیان داشت: در سال ۹۶، ۷۵ و در سال ۹۷، ۸۱ باند مواد مخدر متلاشی شده‌اند.

این مسئول در ادامه افزود: در دو ماهه‌ی اول سال‌جاری، یک‌هزار و ۳۵۳ تُن مواد مخدر کشف و در این راستا نیز ۶۸۵ نفر دستگیر شده‌اند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه از کارگاه‌هایی که بهبود یافتگان را به‌کار می‌گیرند، حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: تسهیلات ۴ درصد نیز به این کارگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها