شهردار مشهدمقدس گفت: در مشهد برای تولید آثار هنری به مایه‌ای نیاز داریم که حیث تاریخی آن باید برجسته شود.

حیث تاریخی تولید آثار هنری در مشهد باید برجسته باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلایی صبح امروز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد و دانشگاه هنر اظهار داشت:اگر بخواهیم در مشهد روی حوزه‌های مختلف هنری کار کنیم باید چگونگی و اثرگذاری آن روی ماموریت‌های شهرداری بررسی شود که در این راستا به چهار نکته اشاره می‌کنم.

شهردار مشهدمقدس گفت: هدف ما این است که در نهایت باید مشهد را دوست داشتنی‌تر کنیم و حضور مفاخر پرآوازه در این شهر کار را برایمان سخت می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: مشهد از اقتصاد قوی برخوردار است و زمینه برای کسب و کار، مطالبه آثار هنری و فعالیت‌ در این حوزه‌ها وجود دارد.

شهردار مشهدمقدس تاکید کرد: نکته سوم مسئله ظرفیت‌هایی است که برای خلق آثار هنری در مشهد وجود دارد. برای تولید آثار هنری به مایه‌ای نیاز داریم که حیث تاریخی آن باید برجسته شود.

کلائی گفت: همچنین در این مسیر نیاز به عزم و اراده جدی داریم که بتوانیم از هنر فاخر حمایت کنیم بنابراین نگاه ما به این موضوع مقطعی نیست.

وی ادامه داد: در حوزه هنر شهری علی‌رغم دستاوردهای بی‌نظیر با ضعف نظری در تولیدات شهر مشهد مواجه هستیم. بسیاری از آثار شهری در بلند مدت باعث شلوغی و کاهش آرامش شهروندان در شهر می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها