رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی خروجی جز جرم و جنایت ندارد گفت: مردم یمن با هواپیما و حمایت های تسلیحاتی، سیاسی و نظامی آمریکا توسط عربستان به خاک و خون کشیده می شوند و این معنای حقوق بشر آمریکایی است.

دلیل لغو حمله به ایران، نگرانی آمریکا از کشته شدن ۱۵ هزار سرباز خود بود
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در سخنرانی پس از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: دفاع آمریکا از حقوق بشر، منافقانه است چرا که خروجی حقوق بشر آمریکایی باز کردن دست جنایتکاران، خائنان، آدم کش ها و بستن راه فریاد مظلومان است.

وی با اشاره به سالگرد ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه ۱۳۶۰ گفت: آیت الله خامنه ای عطیه ای الهی برای روز غریب مسلمانان است که خداند ایشان را برای این دوران برای ملت ما حفظ کرد. این حکمت الهی این بود که آیت الله خامنه ای از آن ترور نجات یافتند و در دوران آشفتگی جهان اسلام، کشتی فرهنگ تشیع و اسلام ناب محمدی به دست ایشان سپرده شد.

ذوالنوری افزود: در طول ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، ۱۷ هزار شهید ترور را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم و اینها توسط کسانی ترور شدند که مورد حمایت آمریکا و دشمان ایران اسلامی بودند.علاوه بر ۱۷ هزار شهید بیش از ۳ برابر این آمار نیز جزو مجروحان ترور در کشور است که بسیاری از این ترورها، ترور کور بود و هدف نظامی نداشت.

وی گفت: بمب گذاری در کوچه و خیابان و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان نشان می دهد که عاملان این ترورها بویی از انسانیت نبرده اند.

ذوالنوری با اشاره به بمب گذاری در حرم امام رضا (ع) در روز عاشورا گفت: هدف از این اقدام تروریسیتی، ترور یک مسئول نبود بلکه هدف آن، ترور دلدادگان به اهل بیت (ع) بود. ترورر رئیس جمهوری و نخست وزیر، ترور بسیاری از عالمان و ائمه جمعه و جماعات، شکنجه و مثله کردن پاسداران و ترور رهبر معظم انقلاب از جمله گوشه ای از جنایت های حامیان حقوق بشر آمریکایی در ایران است.

وی با بیان اینکه اگر وقایعی مانند هفتم تیر در هر کشوری اتفاق افتاده بود به طور قطع حیات آن نظام مختل می شد گفت: فرهنگ عاشورا منجر شد تا با وجود این همه توطئه و ترور، انقلاب اسلامی با قدرت راه خود را ادامه دهد.

پهپاد سرنگون شده از آمریکا هدایت می شد

وی در ادامه سخنان خود با تشریح جزئیاتی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه گفت: این پهپاد اگر چه از ظفره امارات به پرواز درآمد ولی هدایت آن از آمریکا انجام می شد.

ذوالنوری ادامه داد: از لحظه پرواز این پهپاد از باند فرودگاه در ظفره امارات، تمام طول حرکتی آن زیر نظر پاسداران انقلاب اسلامی بود و به محض ورود این پهپاد به مرزهای ایران به آن هشدار داده شد ولی پس از هفت کیلومتر حرکت در داخل مرزهای ایران، این پهپاد در ارتفاق ۵۰ هزار پایی توسط سامانه سوم خرداد منهدم شد.

وی گفت: هشدارها به این پهپاد داده و این هشدارها در آمریکا شنیده شد ولی به آن توجه نکردند.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون منیت ملی مجلس شورای اسلامی از لاشه پهپاد آمریکایی گفت: بدنه این پهپاد از کامپوزیت فوق سبک با فناوری روز دنیا با آخرین تکنولوژی رادار گریزی بود که با وجود اینکه بر مخفی کاری و پنهان بودن آن از دید رادارها بسیار سرمایه گذاری شده بود، ولی از همان ابتدای پرواز در دید پاسداران انقلاب بود.

ذوالنوزی تاکید کرد: سامانه پدافندی سوم خرداد برترین سامانه پدافندهوایی ایران نیست بلکه ایران دارای سامانه های بسیار پیشرفته تری است که قابل درک برای دشمنان نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی ابتدا از آماده باش و حمله به ایران سخن می گفت ولی با اقتدار و استحکام نیروهای مسلح از موضع خود عقب نشینی کرد گفت: دلیل عقب نشینی آنها از حمله به ایران، نگرانی آنها از شهادت ۱۵۰ تن از پاسداران ایرانی نیست بلکه در جلسه ای که با حضور تمام سران آمریکا برگزار کردند، همه به این موضوع اذعان داشتند که نتیجه حمله آنها به ایران، وارد شدن ۱۵ هزار تلفات بر ارتش آمریکاست.

وی با بیان اینکه برخی با ناو آبراهام لینکن مردم را می ترسانید گفت: این ناو بارها وارد منطقه و از آن خارج شده ولی برخی با ایجاد رعب در داخل کشور به دنبال فشار به رهبری برای پذیرش مذاکره هستند.

ذوالنوری با بیان اینکه پس از سقوط صدام به طور میانگین ۷۰۰ شناور در خلیج فارس حضور دارد گفت: ناوها به صورت شیفتی در منطقه ماموریت دارند و رفت و آمد آنها به امری معمول تبدیل شده است ولی ابله آمریکایی ارسال ناو را پیامی تهدیدآمیز به ایران اعلام کرد و ابله های داخلی نیز این تهدید را باور کردند.

وی با بیان اینکه این ناو بیش از ۶ هزار سرنشین و ۷۰ فروند جنگنده دارد، ادامه داد: پس از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی، این ناو حتی جرات نزدیک شدن به خلیج فارس هم نداشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلیج فارس، خلیجی کم عمق است گفت: تمام مسیرهای عمیق این خلیج که امکان آمد و شد ناوهای آمریکایی در آن وجود داشته شناسایی شده است و آمریکایی ها می دانند که تمام ابهت ناو هواپیمابر آنها با یک مین ضد ناو درهم خواهد شکست.

ذوالنوری ادامه داد: عمق راهبردی آمریکا در تیررس جمهوری اسلامی است و نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار و آمادگی قرار دارند.

وی سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران را یکی از ۱۰ استراتژیست برتر دنیا دانست و گفت: شنزو آبه نخست وزیر ژاپن با پبام ترامپ به ایران آمد و دنیا اقتدار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را دید به گونه ای که برخی مقام های ژاپنی نیز اعلام کردند که ای کاش رهبری مانند ایشان داشتند.

وی اظهار داشت: اقدام سپاه دنیا را زنده و دلها را بیش از پیش مجذوب انقلاب اسلامی کرد و موجب غرور دوستداران انقلاب شد.

مشتریان نفت ایران در حال افزایش هستند

ذوالنوری با تاکید بر اینکه نشانه های ثبات اقتصادی ایران درحال ظاهر شدن است، تاکید کرد: در ماه ها و هفته های اخیر مشتریان نفت ایران بیشتر، توان ارز آوری کشور افزایش، ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شده و تحریم های آمریکا به آخر خط رسیده است.

وی با بیان اینکه هزاران راه برای ورود و تامین کالای اساسی به کشور وجود دارد، تاکید کرد: اگر نیاز باشد که کالایی از آمریکا نیز وارد کنیم توان آن را داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ننگ بر کسانی که آمال و آرزوی آنها آمریکاست و چشم خود را بر جنایت های آمریکا بسته و خود را به نفهمی زده اند گفت: انسان چقدر باید ابله، کودن و کور باشد که این حجم از مصیبت که غرب و آمریکا برای مردم منطقه و ایران ایجاد کرده اند را نفهمند.

وی ادامه داد: دشمن به بن بست رسیده و به پایان خط رسیده است و تهدیدهای آنها دیگر اثری ندارد، ولی برخی نمی خواهند این واقعیت را بفهمند.

وی با اشاره به تحریم رهبر معظم انقلاب توسط آمریکا ادامه داد: ترامپ هنوز رهبر فرزانه انقلاب و امام خمینی را از هم تشخیص نمی دهد و در بیانیه تحریم خود، به جای نام رهبر معظم انقلاب، نام امام خمینی (ره) را بیان می کند و این اوج حماقت آنها با وجود تمام امکاناتی است که در اختیارشان قرار دارد.

ذوالنوری، تحریم های اخیر آمریکا علیه چند تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تحریم اخیر سپاه پاسداران، چهارمین تحریم علیه سپاه است و چیز جدیدی نبود.

وی تاکید کرد: تحریم سپاه پاسداران نه تنها نتوانست موجب جدایی سپاه و مردم شود بلکه پس از تحریم سپاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمام تفاوت سلیقه، با لباس پاسداری در مجلس حاضر شدند و ثابت کردند که در منافع ملی هیچ گونه اختلافی ندارند.

وی تاکید کرد: فرماندهان سپاه مانند ژنرال های آمریکایی نیستند که دارای ثروت های انبوه و غرق در زیور آلات دنیا باشند که تحریم آنها تاثیری داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این اقدام مغایر با تمام معیارهای قانونی و عقلی است و آمریکا نمی تواند جلوی سفر آقای ظریف را به دیگر کشورها بگیرد.

ذوالنوری با بیان اینکه آمریکا چیزی برای تحریم باقی نگذاشته است گفت: تحریم های آمریکا در گذشته قیمت نفت و کالا را افزایش می داد ولی این تحریم ها امروز اثر خود را از دست داده است.

وی افزایش قیمت کالا و ارز در جامعه را ناشی از خیانت داخلی ها دانست و ادامه داد: شرایط کنونی ناشی از بی لیاقتی برخی از مسئولان کشور است و با درک درست این واقعیت توسط مردم، دیگر تحریم های آمریکا نمی تواند هیچ اثری در بازار ایران داشته باشد.

ذوالنوری با اشاره به ساده زیستی رهبر معظم انقلاب گفت: آیت الله خامنه ای، در اوج سادگی زندگی می کنند و تحریم ایشان توسط آمریکا اوج سردرگمی و استیصال آنها را نشان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها