رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در حالی که تعداد رانندگان زن در جاده‌های استان یک درصد مردان است اما سهم تلفاتشان ۱۰ درصد است و این یعنی زنان راننده ۱۰۰ برابر بیشتر مقصر تصادفات منجر به فوت استان هستند.

۱۲ فوتی و ۷۵ مجروح سهم جاده‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با فارس در مشهد گفت: از عصر چهارشنبه تا شنبه شب، ۷ فقره تصادف فوتی در جاده‌های خراسان رضوی رخ داد که منجر به فوت ۱۲ شهروند شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: جاده‌های این استان در همین مدت شاهد ۴۸ فقره تصادف جرحی با ۷۵ مجروح نیز بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در محورهای خراسان رضوی، عادی و روان است، ادامه داد: بیشترین تلفات و خسارت‌های جانی در محورهای روستایی و به‌خصوص مربوط به راکبان موتورسیکلت است که قوانین را رعایت نمی‌کنند.

امیدوار با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی، خاطرنشان کرد: خستگی و خواب آلودگی عامل بیشتر تصادفات است و ما خواهش می‌کنیم از رانندگانی که از مسیرهای دور به این استان سفر می‌کنند، در زمان خستگی و خواب آلودگی به هیچ وجه رانندگی نکنند و جان خود و سایرین را به‌خطر نیاندازند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: رانندگان زن بیشترین سهم را در ایجاد تصادفات فوتی دارند، به‌طوری که از ۱۰ نفر فوتی اخیر، ۷ نفر قربانی رانندگی زنان در محورهای استان بودند.

وی افزود: در حالی که تعداد رانندگان زن در جاده‌های استان یک درصد مردان است اما سهم تلفاتشان ۱۰ درصد است و این یعنی زنان راننده ۱۰۰ برابر بیشتر مقصر تصادفات منجر به‌فوت استان هستند.

امیدوار ضمن اظهار تاسف از وضعیت رانندگی برخی زنان گفت: در یکی از همین تصادفات اخیر، یک راننده زن منجر به کشته شدن سه فرزند از خانواده‌ای دیگر شد و در اتفاقی مشابه یک زن دیگر باعث مرگ نوزاد ۱۱ ماهه خود شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تاکید کرد: رعایت قوانین و مقرراتی مانند سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت‌های غیرمجاز، حفظ فاصله با سایر خودروها ضامن حیات و سلامتی رانندگان است

برچسب‌ها