خراسان شمالی- پیکر ۱۰ شهید گمنام که دیروز وارد استان خراسان شمالی شده بود، پس از تشییع در شهرستان های فاروج و شیروان، امروز در بجنورد، نیز تشییع شد که این شهیدان در دانشگاه بجنورد، بوستان شهر شوقان جاجرم، بوستان دوبرار در مجاورت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، دهکده مقاومت بسیج بجنورد و بوستان شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج دفن شدند.

پیکر ۱۰ شهید گمنام در بجنورد تشییع شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در آئین تشییع این شهدا که از مسجد انقلاب تا میدان کارگر بجنورد برگزار شد، شمار انبوهی از اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان خراسان شمالی حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی پس از اقامه نماز بر پیکر شهدای گمنام در جمع تشییع کنندگان با بیان اینکه امروز ملت شهیدپرور ما گرداگرد شمع شهدا چون پروانه می‌چرخند، گفت: شهدا همچون شمع سوختند تا راه ما را روشن کنند، راه انقلاب را هموار کردند و اگر خون شهدا نبود عربده‌ها، تهدیدها و توطئه‌های دشمنان ما را از پا درمی‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: اکنون ما به پشتوانه خون شهدا است که عزتمند ایستاده ایم، شهدا با خون خود انقلاب و نظام را تضمین کردند.

یعقوبی شهدا را سندهای حقانیت، عزت، آزادی، استقلال، سرافرازی و مقاومت ما دانست و گفت:  آنان راه را به بشریت نشان دادند چرا که برای رسیدن به اوج موانع را نیز کنار گذاشتند.

وی افزود: شهدا سه ویژگی علم به هدف، شناخت و ایمان به هدف داشتند که توانستند در راه خود با استقامت بمانند.

وی گفت: اگر چه هم اکنون در جامعه گرفتاری، سختی، گرانی و نگرانی وجود دارد اما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، آنان نیز می‌دانستند که در راه انقلاب سختی فراوان است اما با این حال گامی از این مسیر واپس ننهادند.

یعقوبی گفت: شهدای گمنام در هر مکانی از جمله بوستان‌های تفریحی دفن می شوند باید در آنجا از آسیب های اجتماعی، هنجارشکنی و نازیبایی اثری نباشد.

لازم به ذکر است با احتساب این ۱۰ شهید، ۷۳ شهید گمنام در خراسان شمالی به خاک سپرده شده اند.

برچسب‌ها