مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین بازگشایی نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» گفت: اقتدار نیروهای نظامی کشور در برابر هرگونه اقدامی علیه امنیت، سربلندی و استقلال کشور، پیام و هدف نهایی برپایی این نمایشگاه است

«سیلی‌های سخت» نمایش اقتدار نیروهای نظامی کشور است/ هشداری قاطع به تمامی حکومت‌های متجاوز

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با حضور در آیین بازگشایی نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» با موضوع سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بار دیگر شاهد واکنش سریع هنرمندان گرافیک، کارتونیست و کاریکاتور به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است؛ پهپادی که با موشک‌های کاملا ایرانی و ساخته شده به دست متخصصان وطنی سرنگون شده است.

نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت»

شجاعی ادامه داد: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بلافاصله پس از رویداد حماسی ایران در قبال تجاوز این پهپاد به مرزهای هوایی کشورمان دست به کار شده و با اعلام فراخوانی آثار قابل توجهی را با این موضوع جمع‌آوری کرد.

وی افزود: هنر کارتون و کاریکاتور برای بیان اقتدار ملت ایران در برابر هرگونه تجاوز به مرزها و جاسوسی از اسرار نظامی و امنیتی کشور توان پیام‌رسانی بسیار سریع و گیرایی دارد. از این جهت ما برای سریع‌ترین واکنش موثر در قبال این موضوع از هنرمندان پوستر، کارتون و کاریکاتور خواستیم تا به جمع ما در نمایشگاه «سیلی‌های سخت» بپیوندند. به این ترتیب در کمتر از چهار روز بیش از 30 اثر مورد تایید به دست ما رسید تا موفق به برگزاری این نمایش شویم.

شجاعی در ادامه گفت: اقتدار نیروهای نظامی کشور در برابر هرگونه اقدامی علیه امنیت، سربلندی و استقلال کشور، پیام و هدف نهایی برپایی این نمایشگاه است؛ چرا که نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توانستند یکی از گران‌قیمت‌ترین و باارزش‌ترین پهپادهای روز دنیا متعلق به نیروی هوایی ارتش تروریستی آمریکا را با موشک‌های کاملا بومی شکار کنند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: موفقیت سامانه‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در هدف قرار دادن هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین گلوبال هاوک، هشداری قاطع به تمامی حکومت‌های متجاوز و متخاصم علیه ملت ایران دارد تا دیگر چنین خطایی نکنند.

نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت»

شجاعی ادامه داد: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از همکاری و همراهی هنرمندان توانمند کشور در برپایی این نمایشگاه بسیار خرسند است. در این نمایشگاه 32 اثر به نمایش گذاشته شده است که نیمی از آثار به صورت پوستر طراحی شده و نیم دیگر هم در قالب کاریکاتور و کارتون بوده است. غالب آثار به زبان‌های فارسی و لاتین بوده تا با مخاطبان خارجی خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت»

وی در ادامه گفت: کاریکاتورهای این نمایشگاه به دلیل بهره‌مندی از طنز از جذابیت خاصی برخوردارند که به موجب آن تاثیرگذارتر می‌شوند. پوسترهای نمایشگاه «سیلی‌های سخت» نیز به دلیل ماهیت سرعتی پوستر در انتقال پیام بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. زبان غالب آثار نیز به فارسی و لاتین است تا با مخاطبان خارجی خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

شجاعی در پایان گفت: سپاس از خداوندی که بار دیگر به مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کمک کرد تا ادای دینی به انقلاب داشته باشد و نسبت به رویداد ویژه اقتدار و امنیت کشور کاری انجام دهد.

یادآور می‌شود، هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک یا rq4c یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

گفتنی است، نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» 10 الی 23 تیرماه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از  ساعت 9 الی 18 در خانه عکاسان حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

تابلوی نقاشی «شهید بهشتی» اثر عباس گنجی

همچنین هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه به مناسبت سالروز شهدای هفتم تیر از تابلوی نقاشی «شهید بهشتی» اثر عباس گنجی در نگاه خانه‌ حوزه هنری رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها