سفارت ترکیه در لیبی به شهروندان این کشور هشدار داد که جانشان در خطر است و باید از مناطق درگیری دور بمانند.

ترکیه به شهروندان خود در لیبی هشدار داد

قدس آنلاین: افزایش تنش میان ترکیه و نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی «خلیفه حفتر»، وزارت خارجه ترکیه در پیامی از شهروندان این کشور خواست تا بیش از پیش مراقب جان خود باشند.

 طبق پیام درج شده در وبگاه سفارت ترکیه در طرابلس، شهروندان ترکیه باید از مناطق تحت تسلط نیروهای وفادار به «خلیفه حفتر» دوری کنند. این هشدار پس از آن صادر می‌شود که آنکارا روز گذشته از ربایش شش تن از اتباع ترکیه در لیبی به دست نیروهای خلیفه حفتر خبر داد.

در این پیام ضمن «غیر قانونی» خواندن نیروهای وابسته به حفتر، دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس به عنوان تنها دولت قانونی در لیبی که از سوی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، معرفی شده است.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از شهروندان این کشور خواسته است تا با سفارت آنکارا در طرابلس یا کنسولگری این کشور در مصراته در ارتباط باشند.

ترکیه اصلی‌ترین حامی خارجی دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس است. تشکیلاتی که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته اما نیروهای «خلیفه حفتر» که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردارند، آن را غیرقانونی می‌دانند.

روز یکشنبه (دیروز) وزیر خارجه ترکیه از ربایش شش تن از شهروندان این کشور در مناطق تحت تسلط نیروهای خلیفه حفتر خبر داد و گفت: «از ارتش ملی لیبی انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر آنها را آزاد کند، در غیر اینصورت مواضع نیروهای خلیفه حفتر به اهداف مشروع ارتش ترکیه تبدیل خواهد شد».

«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر نیز از بازداشت اتباع ترکیه ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

حدود سه ماه است که درگیری‌ها در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی میان نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» وابسته به خلیفه حفتر و نیروهای «دولت وفاق ملی» آغاز شده و بتدریج به صورت جنگ نیابتی میان جبهه ترکیه با عربستان سعودی، امارات و مصر در آمده است.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها