قزوین_ مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: منشور قراره گاه مطالبه گری آدینه ظهور هفته آینده رونمایی می شود.

منشور قراره گاه مطالبه گری آدینه ظهور هفته آینده رونمایی می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در ستاد هماهنگی برنامه های گرامیداشت چهلمین سال برپائی نماز جمعه که در دفتر امام جمعه شهر بوئین زهرا برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار داشت: از نماز جمعه به عنوان دومین همایش بزرگ اسلام پس از حج نام برده می شود که این مهم نشان دهنده اهمیت این امر خداوند متعال است.

وی افزود: خوشبختانه امسال شاهد گذشت ۴۰ سال از برپائی نخستین نماز جمعه در تهران هستیم که در این سال ها شاهد رشد کمی و کیفی زیادی در این زمینه شده ایم و امروزه در بسیاری از شهرهای کشور شاهد برپائی نماز جمعه با حضور چشمگیر مردم هستیم.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به فرارسیدن ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه تصریح کرد: از آنجایی که ۵ مرداد امسال برپایی نماز جمعه چهلمین سال خود را سپری می کند، برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ها ستادی تشکیل شده است که امیدواریم تمامی مسئولان زیر نظر این ستاد اقدامات لازم را انجام دهند.

فاطمی نسب با اشاره به برنامه های پیشنهادی ستاد گرامیداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه عنوان کرد: تجلیل از روسای سابق، ائمه جمعه سابق و نخبگان هر شهر یکی از موضوعاتی است که باید در طول سال نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه داشت ولی در این ماه باید به همت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول دو سال اخیر میز خدمت که تحت عنوان "نهضت پاسخ گویی" در نماز جمعه های جمعه فعال شد رشد قابل قبولی داشته است و در بسیاری از شهرها به صورت هفتگی برگزار می شود ولی در طول این یک ماه هم باید با حساسیت و دقت بیشتری برگزار شود و مسئولانی به نماز جمعه دعوت شوند که  اداره یا سازمان آن ها با مردم بیشتر سروکار دارند.

 مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین  گفت: از آنجایی که منشور قراره گاه مطالبه گری آدینه ظهور هفته آینده رونمایی می شود مسئولان ستاد می توانند در یک چارچوب مشخص از جوانان برای مطالبه گری دعوت کنند و به این ترتیب جوانان به بیان دغدغه ها و نقطه نظرات خود بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها