قزوین_ دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: حوزه عفاف و حجاب مورد بی مِهری مسئولان قرار گرفته است.

حوزه عفاف و حجاب مورد بی مِهری قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فاطمه محمدبیگی روز پنج شنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین اظهار داشت: بنیادملی عفاف و حجاب در کشور سابقه ۱۰ ساله و در ۲۲ استان نمایندگی دارد و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رییس شورای برنامه ریزی عفاف و حجاب است.

وی نقش بنیاد عفاف و حجاب را تسبیح، تسهیل گری و حمایت از بنیاد زن و خانواده عنوان کرد و افزود: در مرحله نخست باید همگان بدانند که عفاف و حجاب یک قانون رسمی در کشور محسوب می شود و یک قانون الهی است که به صورت واضح در قرآن کریم آیاتی در این خصوص مطرح شده است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین ادامه داد: بنیاد عفاف و حجاب از سال ۹۴ در استان قزوین راه اندازی شده است و این بنیاد با وجود تمام بی توجهی های مدیران ارشد استانی به کارخود ادامه داده و تلاش خود را برای رفع مشکلاتی از جامعه که از عدم توجه به عفاف و حجاب شکل گرفته است به کار برده است.

محمدبیگی به لزوم توجه به عفاف و حجاب به عنوان حقوق شهروندی تاکید و عنوان کرد: با توجه با اینکه عفاف و حجاب در قانون ردیف بودجه دارد، توجه به این حوزه در استان و کمک های مادی اتفاق نیفتاده است و بودجه های فرهنگی استان با سلیقه های شخصی، سیاسی بازی و حتی توجه به جناح هرگز به بنیاد عفاف و حجاب تعلق نگرفته است.

وی اضافه کرد: معاون استاندار قزوین قول هایی را در خصوص اختصاص بودجه به این بنیاد در سالجاری داده اند که ما منتظر عملیاتی شدن آن هستیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد: عفاف و حجاب به عنوان نماد دین، شان، کرامت انسانی و فضیلت های بالای انسانی است و نباید به حجاب به عنوان یک عامل محدودیت نگاه کرد و حجاب را باید به یک هدیه الهی تشبیه کرد.

محمدبیگی با اشاره به برنامه های هفته عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: ۱۵ تیرماه به عنوان روز بزرگداشت حضرت معصومه است و در روز یکشنبه، نشست های تخصصی بانوان محجبه، در روز دوشنبه تبیین حقوق شهروندی و احترام به قانون حجاب و عفاف برگزار می شود.

 وی مطرح کرد: برگزاری کارگاه رایگان آموزش دوخت چادر در فرهنگسرای بانو فاطمه (س) در روز ۵شنبه ۲۰ تیر از ساعت ۹ الی ۱۲، حضور در تجمع بزرگ دختران اتقلاب در تهران، دعوت از آقای کهوند برای سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر قزوین، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت کتبی در همین خصوص، برپایی نمایشگاه درّ ماندگار و حمایت از تولیدات خلاق ملی حجاب برتر، حمایت از تولید کنندگان و برند های داخلی حجاب و برپایی کارگاه های آموزشی عفاف و حجابی در همین نمایشگاه که قرار از از ۲۵ تا ۲۹ تیرماه جاری در نمایشگاه بین المللی قزوین از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته عفاف و حجاب است.

دبیربنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بودجه وارد امور اجتماعی استانداری اختصاص داده شده است و از مسولان سوال داریم که چه مقدار از این بودجه به بنیادعفاف و حجاب اختصاص داده می شود؟

محمدبیگی اظهار داشت: حوزه عفاف و حجاب مظلوم واقع شده است به گونه ای که در چهل سال گذشته با بی مهری برخی مسولان و با هجمه دشمن مواجه بودیم و عدم مخاطب شناسی موجب وضعیت موجود شده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا از طرح های مربوط به بنیاد عفاف و حجاب حمایت کنیم و به دنبال برگزاری کارگاه های ایده پردازی در حوزه لباس هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها