محمدرضا داورزنی گفت: قهرمانی در عرصه‌های بین‌المللی به مسئولین کشورمان در مذاکرات سیاسی قدرت می‌دهد.

قهرمانی در عرصه بین‌المللی عامل قدرت کشور در مذاکرات سیاسی
 
به گزارش قدس آنلاین ، معاون توسعه و ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمانان جهانی و آسیایی سال ۹۷ در خصوص دلیل تقدیر از قهرمانان اظهار کرد: در چهار دهه گذشته کشور ما همواره درگیر مشکلات زیادی بوده که دشمنان برای ما ایجاد کردند و به نوعی ایران در عرصه‌های مختلف در تنگنا قرار گرفته است. ورزشکاران برای کشور عزت آفریدند، عامل وحدت و امنیت کشور بودند و اقتدار نظام را در دنیا نشان دادند. ورزشکاران هر کشور که در عرصه‌های المپیک، جهانی و آسیایی، افتخارآفرینی می‌کنند، پیام‌آوردوستی، عزت و امنیت کشور هستند و این رقابت‌ها صرفاً ورزشی نیست.
وی تاکید کرد: وقتی در سخت‌ترین شرایط کشور قهرمانان افتخارآفرینی می‌کنند و پرچم ایران را به احتزاز درمی‌آورند، ۸۰ میلیون ایرانی احساس غرور و امید می‌کنند. هنگام جام جهانی فوتبال، مردم مشکلات اقتصادی زیادی داشتند اما اصلاً به آن‌ها فکر نمی‌کردند و به اقتدار کشور در جام جهانی فکر می‌کردند. اکنون نیز در عرصه مسابقات جهانی والیبال با نمایشی که بازیکنان ما دارند، غرور ملی در مردم دیده می‌شود.
داورزنی عنوان کرد: با چه ابزاری می‌توانیم با دنیا صحبت کنیم؟ با چه ابزاری نام ایران و ایرانی می‌توانیم در دنیا مطرح کنیم و اشک شوق به دیدگان مردم بیاوریم؟ با چه ابزاری می‌توانیم وحدت و همدلی در کشور ایجاد کنیم؟ جایی که نتوانند آن را سانسور کنند یا صدای آن را ببندند. زمانی که این بازیکنان مقابل تیم‌های قدرتمند دنیا مسابقه می‌دهند و پیروز می‌شوند به هیچ وجه نمی‌توان آن را سانسور کرد. در اینجاست که زن و مرد و پیر و جوان در کشور احساس غرور می‌کنند.
معاون ورزش و جوانان بیان کرد:  جامعه ورزش ایران در حوزه قهرمانی افتخارات زیادی را در چهار دهه گذشته به دست آورده و این افتخارات متعلق به جای‌جای کشور ماست، زیرا قهرمانان از شهر و روستا اقصی‌نقاط این مرز و بوم در این عرصه حضور پیدا می‌کنند و باعث افتخار می‌شوند. رسالت مهمی بر دوش این قهرمانان است که وظیفه آنان را در زمینه رفتار، اخلاق و تعامل با مردم سنگین‌تر می‌کند زیرا تبدیل به الگوی جوانان می‌شوند. این رسالت بر عهده همه کسانی است که جان خود را برای این کشور تقدیم کردند، چه کسانی که در دوران دفاع مقدس در خدمت مردم بودند و جان فشانی کردند و چه کسانی که اکنون در دفاع از حرم جان خود را تقدیم کردند، چون همه این افراد برای عزت و امنیت کشور جان خود را دادند. پیام‌آوران این شهدا، قهرمانان ملی ما هستند که در عرصه‌های بین‌المللی نام ایران و ایرانی را زنده نگه می‌دارند.
وی خاطر نشان کرد: بر ما واجب است که از زحمات همه کسانی که عامل بروز این توانمندی‌ها در عرصه بین‌المللی هستند تقدیر و تشکر کنیم. علاوه بر ورزشکار از مربی که در شهرستان‌ها این بازیکن را انتخاب کرده و سرمایه‌گذاری کرد تا استان و مربیان ملی که زحمت کشیدند باید تشکر کرد که این هیجان، شوق و لبخند را به لب مردم می‌آروند و احساس غرور و امید را به آنان تزریق می‌کنند. 
داورزنی در خصوص فوت راضیه شیرمحمدی گفت: فوت راضیه شیرمحمدی را تسلیت می‌گویم. ایشان جزو اولین کسانی بود که سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد. امیدواریم بتوانیم با کار و تلاش بیشتر برای کشور افتخارآفرینی کنیم و توانمندی جوانان را به دنیا نشان بدهیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: این قهرمانی ‌ها به مسئولین ما در چانه‌زنی‌های خود کمک می‌کند. این قهرمانان ملی به مسئولین در مذاکرات خود در عرصه سیاسی قدرت می‌دهند و در بسیاری از موارد این موفقیت‌ها بسیار کمک کرده که آن‌ها در چانه‌زنی‌های  سیاسی خود بتوانند مقتدرتر عمل کنند و با قدرت بیشتری صحبت کنند. این موفقیت‌های ورزشی در عرصه جهانی دیده می‌شود و می‌توان باعث عزت و افتخار و اقتدار  برای ایران شود.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها