شما باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنید تا یک تلویزیون OLED ارزان‌تر را خریداری کنید.

شاید شما هم به زودی بتوانید تلویزیون‌ هوشمند  OLED بخرید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، چشم خود را بر روی یکی از تلویزیون های OLED گران می‌بندید؟ در حالی که تکنولوژی پنل‌های گران قیمت در دسترس افرادی با بودجه‌های منحصر بفرد قرار دارد،  این موضوع می‌تواند خیلی زود تغییر یابد و شما هم صاحب یک تلویزیون OLED شوید.

یک تحلیلگر IHS Markit (از طریق Digitimes) پیشنهاد کرده است که تغییرات در روش‌های تولید منجر به کاهش قیمت ناگهانی در تلویزیون‌های OLED جدید خواهد شد و هزینه تولید هر مجموعه را  ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

روش تولید جدید با استفاده از پنل‌های چاپ جوهر افشان (IJP)، پنل‌های OLED را به طور مؤثر چاپ بین شیشه‌ها، به جای پانل OLED سفارشی (WOLED) که در تلویزیون های OLED امروزه مانند LG E۹، LG C۹، یا سونی A۸F  که نیاز به فرایند تولید بیشتر از مواد سنگین دارد قرار می‌دهد.

Chase LI، یک تحلیلگر ارشد در IHS Markit، گفت: "با وجود سالها رقابت با LCD در بازار برای نمایش بالا در تمام اندازه‌ها، نفوذ بازار OLED هنوز هم به دلیل هزینه‌های تولید گران‌قیمت، همچنان محدود است.

لی افزود که "IJP به شدت دارای پتانسیل کاهش هزینه های تولید است، ساختن OLED رقابتی با LCD در محصولات، از جمله تلویزیون‌ها و صفحه نمایش برای رایانه‌ها و تبلتها خواهد بود.

کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد ، چند ماه بعد از انتشار سهام، تخفیف‌های بیشتری در OLED های جدید دیده‌ایم، در مقایسه با OLED های چهار رقمی که در حال حاضر برای خرده فروشی در نظر می‌گیرند، قیمت کاملاً متفاوت است.

 در حالی که ۱۵٪ تخفیف ۵۰۰ پوند / ۵۰۰ دلار / AU ۷۰۰ تلویزیون شاید صرفه جویی زیادی نیست، همین تخفیف در حدود ۲،۰۰۰ پوند / $ ۲۰۰۰ / AU $ ۳۰۰۰ مطمئنا کاهش قیمت قابل توجهی است.

TCL در حال توسعه پرینترهای چاپی

اولین شرکتی که شروع به تولید این محصول کرده JOLED ژاپن است، که متعلق به سونی و پاناسونیک بوده و احتمالاً شرکت‌های چینی در آینده نزدیک از آن استفاده کنند.

در رابطه با توانایی چاپ جوهر افشان، مارک مکایژوکی، مدیر تولید محصولات اروپایی، گفت: "ما در مورد بهره وری و روشنایی [OLED معمولی] هیچ آینده‌ای را نمیبینیم."

Maciejewski گفت که فرایند جوهر افشان از روش تسریع مشکلاتی که در حال حاضر برای ساخت پنل های WOLED استفاده می شود با قیمت‌های کمتر و هزینه پایین‌تر جلوگیری می کند. وی افزود: همه تولید کنندگان اصلی OLED در حال توسعه این محصول هستند، به نظر می رسد با توانایی افزایش سرعت، این روش باید بین سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۴ ظرفیت OLED را حدود ۱۲ برابر افزایش دهد.

بر هیچ کس پنهان نیست که مانع اصلی برای پذیرش OLED، قیمتهای قابل توجهی از فن آوری است که عمدتا با روشهای تولید گرانباری محدود شده است و اولین خط تولیدی هنوز به اندازه اکثر کارخانه های LCD بزرگ نشده است.

آینده OLED به احتمال زیاد به این بستگی دارد که چگونه تسلط فعلی فناوری در بازار را می‌توان با استفاده از توانمندی‌های خود به دست آورد، می‌دانیم که سامسونگ در حال کار بر روی یک هیبرید QD-OLED با نقطه‌های کوانتومی خودزنی است تا بهترین پنل‌های QLED را برای رقابت با OLED تولید کند.

با این وجود، می توانیم با IJP و پنل های WOLED معمولی همکاری کرد، IJP هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد، اما ممکن است برای استفاده درازمدت قابل اعتماد نباشد و یا  کیفیت عکس را ارائه دهد. به هر حال، اگر به مصرف کنندگان یک نقطه قیمت قابل دسترس تر برای OLED  را می‌دهد، ما هم از این تکنولوژی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها