همدان- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه از سال های قبل به این طرف تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نشست کتابخوان با موضوع و محورهای مختلف در استان برگزار شده است.

۴۵۰۰ نشست کتابخوانی در استان همدان برگزار شد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عاطفه زراعی شب گذشته در نشست کتابخوان رضوی افزود: نشست‌های کتابخوان  به منظور رواج فرهنگ کتابخوانی در جامعه با همکاری همه افراد فعال در حوزه تهیه و نشر کتاب و مسئولان محلی برگزار می‌شود.
 وی اظهار کرد: از سال ۹۴ به این طرف بیش از ۴ هزار نشست در این حوزه برگزار شده است که نقش موثری در ارتقای مطالعه و کتابخوانی داشته است.
زارعی گفت: در نشست کتابخوان کتاب‌های معرفی می‌شود که همه اقشار جامعه بتوانند با مطالعه  فرهنگ مطالعه کتاب را به دیگران منتقل کرده و نشر دهند و نهضت کتابخوانی در جامعه محقق شود.
 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: نشست کتابخوان رضوی هم در هفته  و دهه رضوی برگزار و امروز مراسم پایانی آن برگزار شد.
زارعی با یادآوری اینکه باید از کتاب‌نویسان، کتابخوانان و کتابداران باید تشکر کنم، گفت: بیش از ۳ ماه است که نهمین جشنواره کتابخوان رضوی کار خود را آغاز کرده . اگر کتابخوانی در جامعه رواج یابد جامعه و شهروندی کتاب محور خواهیم داشت و به تثبیت رفتار مطالعه و کتابخوانی منجر می‌شود.
 وی افزود: تثبت رفتار مطالعه و کتابخوانی نیازمند تکرار و فرهنگ‌سازی است و نشست‌های کتابخوان دراین مسیر گام برمی‌دارد. و به لحاظ علمی بازاریابی محتوای کتاب را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها