رییس هیات هندبال خراسان رضوی گفت: منتظر حمایت‌های شهرداری و شورای شهر از هندبال هستیم. هزینه یک تیم هندبال با هزینه یک بازیکن فوتبال برابری می‌کند.

هزینه یک تیم هندبال با یک بازیکن فوتبال برابری می‌کند
به گزارش قدس آنلاین ، جواد زارعی ، در خصوص وضعیت تیم هندبال سربداران سبزوار اظهار کرد: تیم هندبال سربداران تقریبا 10 روز است که تمریناتش را به همراه بازیکنان بومی و تحت هدایت علی شعبان‌پور آغاز کرده‌است. شرایط این تیم برای حضور در سوپر لیگ سال جاری مهیاست و از سوی سبحانی‌فر، نماینده شهرستان سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز کمک‌هایی به این تیم شده است. فکر می‌کنم سربداران در سال جدید، فصل بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.
وی افزود: کشور از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارد و در خراسان رضوی نیز کارخانه‌ها به سختی پای کار می‌آیند. از همین‌ رو پیدا کردن یک حامی مالی خوب برای یک تیم ورزشی در خراسان رضوی کار بسیار سختی است. در شهرستان سبزوار قرار است توافقاتی با یکی از حامیان مالی شکل گیرد، اما تاکنون به طور رسمی چیزی مشخص نشده‌است.
رییس هیات هندبال خراسان رضوی در پاسخ به اینکه آیا خراسان رضوی نماینده دیگری در لیگ برتر هندبال آقایان خواهدداشت، گفت: پیش از این با فدراسیون هندبال مذاکراتی داشتیم که در صورت انصراف یکی از تیم‌های لیگ برتری، یک تیم دیگر از مشهد در لیگ برتر هندبال حضور یابد، اما با توجه به حضور تمام تیم‌های لیگ برتری سال گذشته این قضیه تقریبا منتفی است و به احتمال 90 درصد در لیگ دسته یک، تیمی از مشهد خواهیم‌داشت. از هفته آتی مربیان و کادر فنی این تیم مشخص خواهدشد و با برخی از بازیکنان مشهدی نیز مذاکراتی داشته‌ایم.
زارعی در رابطه با وضعیت حامی مالی این تیم خاطرنشان کرد: برای جذب اسپانسر برای این تیم نیز صحبت‌هایی صورت گرفته، اما همچنان قطعی نشده است. شهرداری و شوراری شهر مشهد، حمایت از هندبال را در اولویت‌های خود قرار داده‌اند. چشم امیدمان به کمک‌های مالی شهرداری و شورای شهر است. شهرداری به طور مستقیم نمی‌تواند تیم‌داری کند، اما قول کمک داده‌است.
وی یادآور شد: پس از ثامن‌الحجج، مشهد در لیگ برتر هندبال تیم‌داری نکرده است، در حالی که با پول یک بازیکن فوتبال، می‌توان یک تیم هندبال کاملا ایده‌آل برای لیگ برتر ایجاد کرد. به دنبال ایجاد یک تیم خوب در دسته یک هستیم تا در لیگ برتر سال آتی دو تیم در سوپرلیگ داشته باشیم.
زارعی در خصوص حضور خراسان رضوی در سوپر لیگ بانوان عنوان کرد: قطعا در فصل پیش‌رو از خراسان رضوی دو تیم در لیگ برتر هندبال بانوان خواهیم داشت. طی مذاکراتی که با هیات هندبال طرقبه و شاندیز داشتم، این تیم در لیگ سال جاری شرکت خواهدکرد، اما اسپانسر آن شرکت اشتاد سازه تاکنون قولی برای حمایت نداده است.
وی افزود: یک تیم نیز از مشهد در لیگ برتر هندبال بانوان شرکت خواهدکرد و شهرداری و شورای شهر پیش از این قول حمایت از این تیم را داده بودند. شهرداری و شواری شهر تا کنون فقط شفاهی وعده داده‌اند و تا کنون کمکی نکرده‌اند. با 200 تا 300 میلیون یک تیم هندبال می‌تواند در بخش بانوان به راحتی در لیگ برتر صاحب سکو شود. همانطور که شهرداری و شورای شهر مشهد سال گذشته از تیم‌هایی نظیر پدیده و پیام در فوتبال و والیبال حمایت کردند، انتظار داریم به هندبال خراسان رضوی نیز کمک کنند، چرا که با هزینه‌ای به مراتب کمتر، یک تیم هندبال می‌تواند در لیگ برتر صاحب کسب سکو شود.
رییس هیات هندبال خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: مسئله دیگری که نیز وجود دارد، پرداخت ورودی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر است. تا پایان تیر ماه مهلت داریم تا هزینه ورودی تیم‌ها را پرداخت کنیم که به دلیل مشخص نشدن اسپانسر تیم‌ها این مبلغ تاکنون پرداخت نشده است. از اداره کل ورزش‌وجوانان ، شهرداری و شورای شهر درخواست می‌کنم که در پرداخت هزینه ورودی این دو تیم کمک کنند.
منبع : ایسنا

برچسب‌ها