خراسان شمالی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نگاه ما به سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان باید از منظر حاکمیتی باشد.

نگاه به سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی باید از منظر حاکمیتی باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در همایش شورای اسلامی و دهیاران شهرستان مانه و سملقان با محوریت هماهنگی سفر رئیس جمهور به استان اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور تمام دشمنان قسم خورده این مرز و بوم برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی صف آرایی کرده اند و با راه اندازی جنگ اقتصادی معیشت مردم را تحت الشعاع قرار داده اند و به گفته خود می خواهند قالب انقلاب اسلامی را با فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت از درون تهی کنند.

حیاتی افزود: سفر آتی رئیس جمهور به خراسان شمالی را باید از منظر حاکمیتی به آن نگاه کرد چرا که قطعا مورد توجه شبکه های بین المللی خواهد بود که میزان استقبال از رئیس جمهور به عنوان رکنی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی چقدر است، بنابراین هر چه این استقبال با شکوه تر باشد تیر خلاصی بر توطئه های دشمنان خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر نگرانی ها، دلخوری ها و اختلاف نظراتی وجود دارد باید در شرایط حساس کنونی کشور کنار گذاشته شود چرا که امروز کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام می باشد.

حیاتی بار دیگر تاکید کرد: به سفر ریاست جمهوری به استان نباید از منظر حزبی و سیاسی نگاه کرد چرا که استقبال با شکوه از هیات دولت نشان می دهد ملت بزرگ ایران بین حاکمیت، نظام، کاستی ها و نارضایتی ها تفاوت قائل هستند.

حیاتی تصریح کرد: استاندار خراسان شمالی پیگیری جدی برای برگزاری این سفر داشت و پیش نویسی برای مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری تهیه شده است که شامل دغدغه های مردمی مانند آب شرب روستایی و شهری، جاده های بین مزارع، ایجاد زیرساخت های اساسی، حوزه شهرداری ها و ... می باشد و برای پیگیری تنظیم پیش نویس مصوبات سفر ۶ تیم ویژه تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکید استاندار رفع نداشته های استان در بخش های دولتی و خصوصی در این سفر است هر چند که منشا تحولات خراسان شمالی را سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان می دانیم و در سفرهای دولت تلاش داریم در جهت توسعه استان نیز گام های اساسی برداشته شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی افزود: زیرساخت های شهرستان مانه و سملقان به ویژه در راه روستایی و ابنیه قابل قبول نیست و در سیل اخیر استان شاهد آسیب پذیری شدید این حوزه ها بودیم.

ولی الله حیاتی گفت: برای رفع این دغدغه ها و نگرانی ها دکتر شجاعی بلافاصله پیگیری هایی با مرکز داشتند و در زمینه منازل مسکونی اولین استانی بودیم که اعتبار برای ساخت، تعمیر و مرمت واحدهای مسکونی را از دولت اخذ کردیم و در زمینه ابنیه نیز توانسیم اعتبار جذب کنیم و به زودی وارد عمل خواهیم شد.

حیاتی اظهار داشت: در حوزه آب، جاده های بین مزارع، سمت توسعه روستایی، ساحل سازی رودخانه ها... از موارد طرح شده مردم شهرستان بود که برای حل این موارد در سال ۹۸ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تدبیر شده است و به لحاظ اولویت بندی در دستور کار فرماندار و کمیته برنامه ریزی شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سفر دور اول سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی ۲۶ مصوبه با ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار داشته است که تا کنون ۹۷۸ میلیارد تومان یعنی ۱۵۰ درصد اعتبار تزریق شده است.

وی اشاره داشت: از این تعداد ۱۳ پروژه بیمارستان های ۳۲۰ و ۲۲۰ تختخوابی بجنورد و شیروان، بخش سوختگی بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، سد و شبکه آبیاری غلامان، آزمایشگاه مرجع استاندارد، تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری بجنورد، آبیاری تحت فشار، حدف مدارس خشتی و گلی و تکمیل مجموعه های ورزشی به اتمام رسیده است.

حیاتی تصریح کرد: ۹ پروژه از جمله بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، زیرسازی راه آهن جوین-اسفراین، آبرسانی به شهر های استان، آبرسانی به مجتمع های روستایی با پیشرفت فیزیکی بالای هفتاد درصد می باشد.

وی گفت: آبرسانی به شهر آشخانه نیز از دیگر مصوبات این سفر بوده است که دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی می باشد و تلاش خواهیم که این مصوبه نیز به طور کامل عملیاتی و اجرایی شود.

حیاتی افزود: دکتر روحانی در دور اول سفر خود به مردم استان خراسان شمالی ۷ وعده داده بود که تا کنون ۵ وعده تحقق یافته است و یکی در دست اجراست و طرح توسعه پتروشیمی بجنورد هنوز اجرا نشده است.

حیاتی تاکید کرد: مدیران دستگاه های دولتی خدمات انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنند چرا که شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی و نوک پیکان حمایت و پشتیبانی از انقلاب مردم هستند.

برچسب‌ها