گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: احیاء آب‌بندان‌های برخی از مناطق استان که هر ساله با کمبود آب زراعی مواجه هستند در دستور کار قرار دارد.

احیاء آب بندانها راهکار رفع کمبود آب زراعی در شالیزارهای گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، علی درجانی گفت: فرآیند مربوط به احیاء و ساماندهی آب‌بندان‌های برخی از مناطق استان که هر ساله در فصل زراعت برنج با کمبود آب زراعی مواجه هستند و در منتهی‌الیه آبخور سد سفیدرود قرار دارند در دستور کار قرار گرفته است.

وی ساماندهی آب‌بندان‌های موجود در استان بر اساس شیوه‌ نامه تدوین شده استانداری را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در ماه‌های گذشته و با همکاری‌های متقابل و خوب کشاورزان و شرکت آب منطقه‌ای گیلان تعداد بسیار زیادی از آب‌بندان‌های موجود در استان احیاء شدند.

درجانی با بیان اینکه روند تعیین تکلیف حدود ۵۰ آب‌بندان نیز با همکاری مشترک جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای گیلان آغاز شد گفت: کارهای مطالعاتی برای ساماندهی حدود ۲ هزار هکتار از آب‌بندان‌های گیلان به پایان رسیده است بنابراین فرآیند اجرایی آن بلافاصله پس از پایان برداشت برنج آغاز می‌شود.

وی انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری مشترک بین استانداران استان‌های شمالی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع تعیین تکلیف آب‌بندان‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتبارات و منابع مالی بسیار خوبی نیز امسال برای انجام این پروژه‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه اختصاص پیدا کرده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به بازسازی ۱۲۰ هکتار از آب‌بندان‌های استان با مشارکت کشاورزان اشاره کرد و گفت: پس از پایان برداشت برنج از سطح شالیزارهای گیلان، روند احیاء آب‌بندان‌ها به‌ویژه در مناطقی که هرساله در فصل زراعت با کمبود آب زراعی مواجه‌ هستند، آغاز می‌شود.

برچسب‌ها